English

نماینده ایران در سازمان ملل:

اسلام از ابتدا برای حقوق و عزت زنان ارزش قائل بوده است

سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: اسلام از ابتدا برای حقوق و عزت زنان ارزش قائل بوده است و ادعا‌های رسانه‌های غربی مبنی بر تبعیض علیه زنان در اسلام دور از حقیقت است.

اسلام از ابتدا برای حقوق و عزت زنان ارزش قائل بوده است

به گزارش خبرگزاری موج، سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: اسلام از ابتدا برای حقوق و عزت زنان ارزش قائل بوده است و ادعا‌های رسانه‌های غربی مبنی بر تبعیض علیه زنان در اسلام دور از حقیقت است.

زهرا ارشادی در همایش زن در اسلام که با محوریت موضوع شناخت حقوق و هویت زنان در جهان اسلام در سازمان ملل برگزار شد با اشاره به تلاش‌هایی که همواره برای تخریب چهره اسلام صورت گرفته است افزود: از زمان پیامبر اکرم (ص)، زنان نقش فعال و مهمی در گسترش اسلام داشتند، آن‌ها عالمان، معلمان و رهبران جوامع خود بودند. پیامبر با همسرش حضرت خدیجه، که یک تاجر موفق و حامی اصلی مأموریت ایشان بود، رابطه قوی و محبت آمیز داشتند و عشق پیامبر به حضرت فاطمه زهرا (س) با احترام خاصی به وی همراه بود و علاوه بر روابط پدری، این عشق ناشی از استعداد، خرد و صفات ارزشمندی بود که به حضرت فاطمه (س) اعطا شده بود.

وی گفت: قرآن کریم به ما می‌آموزد که زن و مرد از یک روح واحد خلق شده و از نظر خدا برابر هستند. بر اساس کلام خدا، زن و مرد شریک زندگی و یار یکدیگر هستند. علاوه بر این، قران کریم از چندین زن پرهیزگار ذکر نموده که مردم از هر زمان و دوره می‌توانند به آن‌ها رجوع کرده و از شخصیت‌های نمونه آن‌ها الگو بگیرند که از آن جمله می‌توان از حضرت مریم نام برد.

سفیرو معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: قرآن کریم ارزش بالایی را برای سهم زنان در جامعه و حمایت از حقوق و فرصت‌های خود قرار داده است و زنان مسلمان از لحاظ تاریخی در زمینه‌های مختلف سهم عمده‌ای در تمدن اسلامی داشته اند، اما متأسفانه شاهد روایت‌های عجیب و ضد زنی از اسلام هستیم که خلاف آموزه‌های اسلامی بوده است و نسبت به زنان مسلمان تبعیض اعمال داشته اند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی که به تازگی هیات حاکمه سرپرستی افغانستان، برای زنان و دختران افغانستان نسبت به دسترسی آن‌ها به آموزش ایجاد کرده است و آن‌ها را از دسترسی به آموزش باز می‌دارد، نقض حقوق زنان تلقی می‌شود و در تضاد با آموزه‌های بنیادین اسلام است که ارزش بالایی برای آموزش زنان و مردان قائل است.

ارشادی گفت: افزایش اسلام هراسی در اروپا عامل مهمی در افزایش ممنوعیت‌ها نسبت به استفاده از حجاب و پوشش اسلامی توسط زنان مسلمان بوده است. ممنوعیت پوشش مذهبی، زنان و دختران مسلمان را از حضور در محل کار، نهاد‌های آموزشی و دولتی و فضا‌های عمومی محروم می‌کند.

وی افزود: زنان مسلمان به طور نامتناسبی تحت تأثیر سیاست‌های ضد اسلامی، تبعیض، به حاشیه رانده شدن، سخنان نفرت انگیز، خشونت، تحقیر، ارعاب و آزار و اذیت قرار گرفته اند. این مهم است که کسانی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند و اعلام می‌نمایند که هیچ کس نباید نادیده گرفته شود، قدم‌های ملموسی بردارند و اقدامات جدی انجام دهند.

سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: به منظور غلبه بر چنین چالش هایی. ما بعنوان کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی باید در سایه حمایت اسلام نسبت به شناسایی دلایل ریشه‌ای و تعصبات ضد مسلمان‌ها و ارائه راهکار نسبت به توانمندسازی زنان اقدام کنند. بایستی تلاش‌های خود را در جهت افزایش آگاه سازی عمومی در رابطه با تأثیرات منفی این اقدامات ضد اسلام و با بهره گیری از فرایند‌های بین الدولی سازمان ملل متحد تشدید کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه