English

شناسایی شبکه اخلالگران اقتصادی صنعت خودروسازی

سازمان اطلاعات سپاه استان سمنان از شناسایی شبکه سازمان‌یافته مفسدان اقتصادی در صنعت خودروسازی خبر داد

شناسایی شبکه اخلالگران اقتصادی صنعت خودروسازی

به گزارش خبرگزاری موج، در پی رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان، تعدادی از مفسدان و اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور که طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ با سوء استفاده از فضای تحریم و فشار‌های بین المللی، به صورت شبکه‌ای اقدام به کسب منافع نامشروع می‌کردند، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

این شبکه با سوءاستفاده از شرکت‌های پوششی در خارج از کشور، ضمن ایجاد وضعیت ذی‌نفع واحد در معاملات خارجی و ارائه اسناد مجعول گمرکی، اقدام به قاچاق سازمان‌یافته قطعات خودرو به ارزش بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان کرده است.

همچنین این شبکه با هدف کسب سود بیشتر، اقدام به بیش‌اظهاری اقلام وارداتی خود در گمرک و گران‌فروشی این قطعات به خودروسازان داخلی جمعاً به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان نموده است. از دیگر تخلفات این شبکه، دریافت ۵۷ هزار تن ورق فولادی با کیفیت، به نرخ دولتی و فروش آن در بازار آزاد می‌باشد. گفتنی است این اقدام منجر به استفاده از ورق‌های با کیفیت پایین در تولیدات این شرکت خودروساز شده که در کاهش کیفیت خودرو‌های تولیدی این شرکت نمود یافته است. رسیدگی به تخلفات این مفسدان اقتصادی و مرتبطان آن‌ها در شرکت‌های خودروسازی توسط قوه قضائیه در جریان می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه