English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

مولوی عبدالحمید بر خبر تجاوز به زندانیان زن صحه گذاشت/ دستگاه قضایی در راستای ایجاد شفافیت ورود کند

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی خطیب مسجد مکی زاهدان با ایراد سخنانی حساسیت برانگیز در توییتر اعلام کرد: اخباری مبنی بر تعرض جنسی به زندانیان زن در رسانه‌ها بازتاب یافته و روایت برخی از زندانیان مؤید این امر است.

مولوی عبدالحمید بر خبر تجاوز به زندانیان زن صحه گذاشت/ دستگاه قضایی در راستای ایجاد شفافیت ورود کند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، چندی پیش شبکه خبری سی ان ان متعلق به ایالت متحده آمریکا در ادامه اتهامات خود با انتشار یک گزارش تحقیقی از «تعرض جنسی و تجاوز» به بعضی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در زندان‌های ایران خبر داد.

سی‌ان‌ان در این گزارش با استناد به شهادت تعدادی از بازداشت‌شدگان آزاد شده یا منابع بیمارستانی اعلام کرد که برخی از زنان جوان، دختران و پسران نوجوان در زندان‌ها مورد تجاوز و تعرض جنسی قرار گرفته اند.

این شبکه خبری در این گزارش از ۱۱ مورد خشونت جنسی پرده برداشته و گفته اغلب این اتفاقات مربوط به غرب ایران و مناطق کردنشین از جمله بازداشتگاه‌های ارومیه است.

اما این شبکه خبری در این گزارش از هیچگونه منبع و اسناد رسمی استفاده نکرده و فی الواقع به گفتگوی محرمانه با برخی از بازداشت شدگان که حتی نامشان تحریف شده بسنده کرده است.

اینکه رسانه های خارج از کشور همواره به تحریف اخبار در کشور پرداخته اند و در تلاش اند با شانتاژ خبری نگاه ملت ایران و جوامع بین الملل را نسبت به وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی تحریف کنند قابل چشم پوشی نیست.

اما این موضوع از لحظه ای حساس و قابل پیگیری می شود که مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی خطیب مسجد مکی زاهدان با ایراد سخنانی حساسیت برانگیز در توییتر اعلام کرد: «اخباری مبنی بر تعرض جنسی به زندانیان زن در رسانه‌ها بازتاب یافته و روایت برخی از زندانیان مؤید این امر است.» 

خطیب مسجد مکی همچنین با ادعای اینکه «برخی زندانیان» نیز این روایت را تأیید کرده‌اند، خواستار رسیدگی قوه‌قضائیه به این موضوع شده است.

index

اینکه یک عالم دینی در این جایگاه باید نسبت به اظهارات خود دقت بیشتری به خرج دهد و چنین ادعاهایی را نه در ملاعام بلکه از طریق مجاری قانونی و قضایی پیگیری کند خواسته ای کاملا معقول و منطقی است اما در مقطعی که فضای داخلی کشور فی الواقع ملتهب شده و رسانه های بیگانه به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند ضروریست دستگاه قضایی در جایگاه مدعی العموم به این پرونده ورود کند و اعتماد و اطمینان خدشه دار شده ملت را بازگرداند.

البته پیش از گزارش سی ان ان نیز گاها ادعاهایی از سوی زندانیان آزاد شده در فضای مجازی نقل می شد که حاکی از تعرض و تجاوز به برخی از زندانیان زن داشت.

با وجود حوادث رخ داده در چند ماه اخیر، فراروی آینده انقلاب اسلامی احتمالاتی در اذهان عمومی شکل گرفته و باید بر جلوگیری از اتفاقات رخ داده تدبیری بنیادی شکل گیرد. فلذا متاسفانه اگر ایرادات موجود در سیستم اقتصادی و اخلاقی بدون اصلاحات مورد نیاز رو به جلو پیش رود هرگز به صلاح کشور نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه