English

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

باید متناسب با سطوح درآمدی،سطوح بیمه‌ای تعریف کرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:همه افراد در سطح یکسان درآمدی و شانیت اجتماعی قرار ندارند، باید متناسب با سطوح درآمدی و اقتضائات زندگی افراد مختلف، سطوح حمایتی و بیمه‌ای تعریف کرد.

باید متناسب با سطوح درآمدی،سطوح بیمه‌ای تعریف کرد

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا مصری در همایش روز ملی روستا و عشایر که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با اشاره به اصول قانون اساسی اظهار کرد: ما کارگزاران نظام باید به حفظ شأن و کرامت انسان‌ها توجه داشته باشیم. یک ابزار مهم در این مقوله، مربوط به زمانی است که اگر برای انسان قضیه و رخدادی پیش آمد، دچار معلولیت و یا بیماری شد و به سالمندی رسید و منبع درآمدش از بین رفت، منبع درآمدی دیگری داشته باشد که کرامتش حفظ شود. 

وی افزود: ارتقای کرامت انسان‌ها در هر لایه و سطحی در مرحله بعدی باید مورد توجه باشد، به گونه‌ای که انسان‌ها همواره احساس سربلندی داشته باشند. مرحوم شهید رجایی اولین‌ شخصی بود که به روستاییان کمک و مقرری ماهانه برای افراد بالای ۶۰ سال سن،  تصویب و پرداخت کرد. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ابزار دیگر ارتقای کرامت انسانی، صندوق‌های بیمه اجتماعی و بیمه شدن اقشار مختلف جامعه است گفت: اینکه گفته می‌شود "نیاز امروز، آسایش فردا" ، یک شعار تبلیغاتی نیست. 

مصری با اشاره به نظام چندلایه تامین اجتماعی ادامه داد: همه افراد در سطح یکسان درآمدی و شانیت اجتماعی قرار ندارند، باید متناسب با سطوح درآمدی و اقتضائات زندگی افراد مختلف، سطوح حمایتی و بیمه‌ای تعریف کرد. به عنوان مثال شخصی ممکن است نیازی به بیمه نداشته باشد، اما فرد دیگری نیازمند حمایت گسترده باشد. به بانک اطلاعاتی جامعی نیاز داریم. یک علت که یارانه ۴۵ هزار تومانی به همه افراد به صورت یکسان تخصیص یافت، این بود که بانک جامع و نظام وسع سنجی کارآمدی نداشتیم. 

بیشتر بخوانید:

موافقت مجلس با متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان

وی افزود: ما چندسال گذشته صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان را راه اندازی کردیم تا قشر روستاییان و کشاورزان تحت پوشش قرار بگیرند. پس از آن به سراغ رانندگان تاکسی، فعالان صنایع دستی، کارگران روزمزد ساختمانی و سایر اقشار خاص رفتیم که به واسطه آن هفت درصد حق بیمه شان را پرداخت می‌کردند و بیمه شده تامین اجتماعی می‌شدند. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیازمند یکپارچگی، فراگیری و جامعیت بیمه تامین اجتماعی هستیم گفت: آرزویم این است که روزی بیش از ۹۰ درصد افراد جامعه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشند. 

مصری بر ضرورت رفع تبعیض میان صندوق‌های بیمه و بازنشستگان تحت پوشش تاکید کرد و گفت: صندوق‌های بیمه‌ای چالش‌هایی دارند که یکی از آنها نبود محاسبات اکچوئری است. امید است "رئیسی" در این دولت بتواند یکپارچگی صندوق‌های بیمه‌ای را به سرانجام برساند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه