English

نشست آستانه با حضور روسای جمهور سه کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد؛

تاکید بر حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه

رئیسی در نشست خبری مشترک با پوتین و اردوغان اعلام کرد که «در این نشست، تاکید بر حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه شد و بر این امر که حضور آمریکایی‌ها در شرق فرات به هر بهانه‌ای هیچ وجهی ندارد، نیز تاکید صورت گرفت.»

تاکید بر حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه

به گزارش خبرگزاری موج، نشست آستانه با حضور روسای جمهور سه کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد. رئیسی، پوتین و اردوغان پس از پایان این نشست به جمع خبرنگاران آمدند. رئیسی در نشست خبری مشترک با پوتین و اردوغان اعلام کرد که «در این نشست، تاکید بر حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه شد و بر این امر که حضور آمریکایی‌ها در شرق فرات به هر بهانه‌ای هیچ وجهی ندارد، نیز تاکید صورت گرفت.»

پوتین نیز گفت:«سه کشور تاکید دارند بر اساس گفت وگوی سوری و با راه حل سیاسی، بحران سوریه قابل حل است و باید به وحدت و تمامیت ارضی سوریه احترام گذاشته شود و سرنوشت سوریه باید به دست مردم این کشور تعیین شود.»

اما اردوغان بر مبارزه با گروه های مسلح در سوریه تاکید کرد و گفت:«میان سازمان های پژاک، ی.پ.گ و پ.ک.ک هیچ تفاوتی نمی‌بینیم. قبول نمی‌کنیم از یکی به عنوان ابزار استفاده و با دیگری مبارزه شود.» رئیس جمهور ترکیه در ابتدای نشست آستانه هم اظهار کرده بود که داعش، پژاک، پ ک ک و ی پ ک و سایر گروه های تروریستی باید 30 کیلومتر از مرزهای سوریه دور شوند. او با بیان اینکه مبارزه با گروه های تروریستی ادامه می دهیم، گفت:« از روسیه و ایران انتظار داریم در این مبارزه در کنار ترکیه باشند.»

در پایان ین نشست هم بیانیه مشترکی از سوی سه کشور صادر شد. در این بیانیه تاکید شد که منازعه سوریه هیچ راه‌ حل نظامی نداشته و تنها از طریق روند سیاسی سوری ـ سوری با تسهیل¬گری سازمان ملل وفق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل قابل حل و فصل خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه