English

گزارش خبرگزاری موج از نشست بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱؛

واردات ٧٠ هزار دستگاه خودروی سواری راهکار مجلسی‌ها برای تعدیل بازار خودرو

نمایندگان در خانه ملت با واردات ٧٠ هزار دستگاه خودروی سواری برای تعدیل بازار خودرو موافقت کردند.

واردات ٧٠ هزار دستگاه خودروی سواری راهکار مجلسی‌ها برای تعدیل بازار خودرو

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج؛ نشست بررسی لایحه بودجه سال ١٤٠١ وارد نوزدهمین جلسه خود شد که صبح امروز به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

در ابتدا بررسی اصلاحات کمیسیون تلفیق بر مصوبات بخش درآمدی لایحه بودجه ١٤٠١ در دستور کار نمایندگان قرار گرفت که در این خصوص بهارستان نشینان اصلاحات تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت در جریان بررسی بند(ز) اصلاح شده این تبصره، وزارت نفت را مکلف ساختند تا سال آینده معادل مبلغ ١٩٠ هزار میلیارد ریال نفت خام در اختیار پالایشگاه‌ها قرار داده و بر این مبنا سهم قیر دستگاه‌های اجرایی را نیز از ۱۵ هزار به ۱۹ هزار میلیارد تومان افزایش دادند.

 

دولت مکلف به تخصیص مبلغ ۴ میلیارد و پانصد میلیون یورو برای تقویت بنیه دفاعی کشور شد

همچنین بررسی اصلاحات جزء یک و ٢ بند (ی) تبصره یک موضوع دیگری بود که مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت و در پی آن، دولت مکلف شد از طریق شرکت ملی نفت مبلغ ۴ میلیارد و پانصد میلیون یورو به برنامه تقویت بنیه دفاعی و تحقیقات راهبردی دفاعی تخصیص دهد.

گفتنی است وکلای ملت در جریان بررسی اصلاح جزء ٢ بند الحاقی این تبصره، موافقت کردند تا دولت ملف شود نسبت به فروش، تهاتر و یا مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز، میعانات گازی، فرآورده‌های نفتی و گازی و سایر منابع با نرخ سامانه معاملات الکترونیکی (ای.تی.اس) اقدام کند.

مجلسی‌ها در ادامه اصلاحیه کمیسیون تلفیق برای بند الحاقی ٥ تبصره ٤ این لایحه که به تعیین سهم هر یک از بانک‌ها و وزارتخانه‌ها توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات جهت اجرای پروژه‌ها را تاسقف ٢٠٠ هزار میلیارد تومان اشاره دارد را تایید کردند.

 

نحوه واگذاری سهام عدالت به مددجویان جامانده کمیته امداد و بهزیستی مشخص شد

نمایندگان با اصلاح متن الحاقی به بند الف تبصره ٢ و بند الحاقی یک این تبصره موافقت کردند که بر اساس آن نحوه واگذاری سهام عدالت به مددجویان جامانده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و مددجویان سازمان بهزیستی کشور و تمامی افرادی که از سهام عدالت برخوردار نشده‌اند، مشخص شد.

 

بیشتر بخوانید:

معافیت مالیاتی کارگاه های با کمتر از ۵ کارگر/ تبدیل وضعیت نیروهای جامانده استخدامی طرح مهرآفرین

 

اعمال معافیت مالیاتی برای کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا

خانه ملتی ها در جریان بررسی بند (ق) تبصره ٦ ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند تا معافیت کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از پرداخت بخشی از مالیات منوط بر اینکه مالیات آن‌ها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان باشد.

در ادامه بهارستان نشینان بررسی پرونده‌های واحدهای تولیدی و خدماتی با شخصیت حقوقی یا شخصیت حقیقی یا شخصیت حقوقی دارای یک محل فعالیت را که استقرار واحد تولیدی خدماتی آنها در استان محل استقرار دفتر مرکز آنها نیست به اداره کل امور مالیاتی استان محل استقرار واحدهای تولیدی خدماتی محول کردند.

 

بازار خودرو تعدیل می‌شود

با توجه به اهمیت بحث واردات خودرو که امروزه به یکی از چالش برانگیزترین موضوعات در سال‌های اخیر تبدیل شده است، خانه ملتی‌ها در جهت تایید اصلاح صورت گرفته توسط کمیسیون تلفیق در بند الحاقی ١ تبصره ٧ ماده واحده لایحه بودجه ١٤٠١ مبنی بر واردات۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری، ۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری دوگانه‌سوز هیبریدی و برقی، واردات  ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری و درون‌شهری و یک هزار دستگاه واگن و واگن یخچال دار گامی موثر در جهت تعدیل بازار خودرو و رفع آلودگی هوا برداشتند.

 

شرایط معافیت از خدمت سربازی برای ایرانیان مقیم خارج تعیین شد

مجلسی ها در تعیین شرایط معافیت از خدمت سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور موافقت کردند تا مشمولین نظام وظیفه عمومی مقیم خارج از کشور که حداقل پنج سال از زمان فراخوان آنها به خدمت وظیفه عمومی گذشته باشد می‌توانند با پرداخت معادل ریالی(۱۵.۰۰۰) یورو کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند. همچنین سربازان متاهل دارای فرزند از مادر ایرانی نیز از (٢٥%) تخفیف برخوردار شدند.

 

راهکار مجلسی‌ها برای ماندگاری پزشکان و فرهنگیان در مناطق محروم

بهارستان‌نشینان با تایید اصلاح جزء الحاقی ١ تبصره ١٢ ماده واحده لایحه بودجه به ارائه راهکاری اساسی در جهت ماندگاری پزشکان و فرهنگیان در مناطق محروم پرداختند.

بر اساس این اصلاحیه پزشکان عمومی، متخصص و فوق‌تخصص و فرهنگیان، که در مناطق کمترتوسعه یافته، محروم،  صعب‌العبور و کوهستانی شاغل هستند از پرداخت مالیات سالانه تا سقف دومیلیارد و چهارصد میلیون ریال معاف شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه