English

گزارش خبرگزاری موج از نوبت عصر صحن علنی مجلس؛

تذکر بیش از ۵۰ نماینده به وزیر آموزش و پرورش/ حقوق معلمان خرید خدمات را پرداخت کنید

نمایندگان مردم در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش درباره تسریع در پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات تذکر دادند.

تذکر بیش از 50 نماینده به وزیر آموزش و پرورش/ حقوق معلمان خرید خدمات را پرداخت کنید

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، نمایندگان مجلس در نشست نوبت عصر صحن علنی مجلس با معاف کردن مدارس خیرساز از پرداخت حق انشعاب آب، برق و گاز گام موثری برای تشویق خیرین و رفع معضل کمبود مدارس در کشور موافقت کردند.

بر اساس این گزارش دهمین نشست بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ عصر امروز (شنبه، ۷ اسفندماه) به ریاست علی نیک زاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی رأس ساعت ۱۴ و ۴ دقیقه و با حضور دو سوم نمایندگان آغاز شد.

در ابتدای جلسه قرائت تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور از سوی علی کریمی فیروزجائی، اولین دستور کاری بود که در نوبت بعدازظهر صحن مجلس انجام شد که در همین زمینه بیش از ۵۰ نماینده به وزیر آموزش و پرورش درباره تسریع در پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات تذکر دادند.

پیش از ورود نمایندگان به ادامه بررسی بودجه، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در اخطار قانون اساسی، قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار را یکی از بهترین قوانین مصوب مجلس دانست و گفت: این قانون پس از چند بار رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان در نهایت تایید شد اما متاسفانه هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام چند ایراد به ماده یک این طرح گرفته که انتظار می رود هیات رئیسه وظایف و اختیارات هیات عالی نظارت را به گونه ای تدبیر که قوانین بسیار خوب با این سد مواجه نشود.

علی نیک زاد ثمرین نایب رئیس مجلس در پاسخ به نماینده افزود: هیات عالی نظارت نمی تواند مصوبه ای را لغو کند بلکه باید نظر خود مبنی بر نظارت بر سیاست های کلی را به شورای نگهبان اعلام کند و شورا نظر را به مجلس ارسال کند تا ما در مجلس پیگیری کنیم.

بر اساس این گزارش، وکلای ملت وارد ادامه بررسی لایحه بودجه شدند و در همین زمینه با پیشنهاد الحاق یک بند به تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.

طبق پیشنهاد مذکور تمامی مدارسی که توسط خیرین یا با مشارکت آنها ساخته می‌شوند از پرداخت حق انشعاب، توسعه شبکه، حق وصل کنتور آب، گاز و فاضلاب و حق انشعاب، افزایش آمپراژ و حق وصل کنتور برق معاف شدند.

 

پورابراهیمی در تذکری: لزوم تشکیل جلسه غیرعلنی برای بررسی آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای

گفتنی است، در حاشیه بررسی لایحه بودجه، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در تذکری گفت: صبح امروز با امضای نامه درخواست کردیم هیات رئیسه جلسه ای غیرعلنی را به استناد آیین نامه برگزار کند زیرا موضوع مذاکرات هسته ای و حوادث اوکراین و همچنین وضعیت دانشجویان و ایرانیان ساکن اوکراین  مهم است و باید به آن رسیدگی می شد.

 

محمدیاری: وزارت خارجه درباره انتقال دانشجویان ایرانی از اوکراین تدبیر کند

حسن محمدیاری نماینده مردم طوالش نیز در همین راستا در اخطار قانون اساسی خواستار تعیین تکلیف وضعیت و انتقال دانشجویان ایرانی از اوکراین شد.

 

موسوی: وزارت امور خارجه در قضیه اوکراین تحرکات دیپلماسی مناسبی نداشته است

در ادامه سید علی موسوی نماینده مردم ملکان هم در اخطار قانون اساسی در مورد حوادث اوکراین یادآور شد که امروز تحرکات دیپلماسی وزارت امور خارجه در قضیه اوکراین مناسب نیست و کشورهای همسایه و جهان با تحرکات دیپلماسی به نحو احسن حرکت کرده و امتیازاتی از این قضیه گرفته اند و انتظار می رود وزارت امور خارجه تحرکات بیشتری داشته و با دقت لازم  و توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، به غرب از جمله آمریکا و اروپا اعتماد نکند.

 

در صورت ارتقای تجهیزات، مالکیت تجهیزات متعلق به تولیدکننده خواهد بود

بر اساس این گزارش، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، نمایندگان با پیشنهاد رحیمی مظفری مبنی بر الحاق یک بند به تبصره ۶ ماده واحده این لایحه در صحن موافقت کردند.

نمایندگان مردم در مجلس مصوب کردند تا در صورت افزایش مصرف برق مصرف کنندگان، وزارت نیرو صرفاً هزینه برقراری انشعاب مازاد مصرف را می تواند از مصرف کننده دریافت کند و در صورت تغییر یا ارتقای تجهیزات اعم از ترانس و... اگر تجهیزات قبلی با هزینه مصرف کننده تامین گردیده، تجهیزات قبلی متعلق به مصرف کننده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه