English

گزارش خبرگزاری موج از نشست نوبت بررسی بودجه؛

پیگیری وضعیت استخدام معلمان حق التدریس در حاشیه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱

نمایندگان مجلس در حاشیه نهمین نشست بررسی بودجه ۱۴۰۱ ، وضعیت استخدام معلمان حق التدریس را مطالبه کردند.

پیگیری وضعیت استخدام معلمان حق التدریس در حاشیه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، نهمین نشست بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ صبح امروز شنبه، ۷ اسفندماه به ریاست علی نیک زاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور ۲۰۷ نفر از نمایندگان آغاز شد.

طبق اعلام رئیس جلسه، از امروز مجلس به صورت سه نوبت از ۸ صبح تا ساعت ۲۱ شب، رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۱ را در دستور کار قرار خواهد داد.

 

اخذ عوارض مازاد از سیگار منتفی شد

با شروع دستور کار صحن مجلس، نمایندگان در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، به عنوان اولین دستور بند الحاقی ( ۶ )  تبصره ( ۶ ) ماده واحده درباره عوارض پروژه های عام المنفعه را پس از بررسی، تصویب کردند که بر اساس آن عوارض پروژه های زودبازده در مناطق محروم توسط گروه های جهادی صفر شود.

همچنین نمایندگان در ادامه نشست امروز به بررسی بند الحاقی ۷ تبصره ۶ ماده واحده لایحه پرداختند؛ بندی که به موضوع عوارض سیگار اختصاص داشت.

در همین زمینه احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم دلایل خود را برای حذف این بند تشریح کرد و گفت: عوارض سیگار با نشان داخلی از ۲۵ تومان به ۲۳۰ تومان در سال آتی افزایش یافته است که این میزان حدود ۸۰۰ درصد است، همچنین سیگار با نشان بین‌المللی از ۵۰ تومان به ۸۰۰ تومان رسیده است و نباید به گونه ای اقدام کنیم که سیگار در کشور از شیشه، تریاک و هروئین گرانتر شود.

گفتنی است بند مذکور در نهایت به رای گذاشته شد که نمایندگان با اخذ عوارض مازاد از سیگار مخالفت کردند.

موافقت بهارستان نشینان با بندهای الحاقی ( ۹ ) تبصره ( ۶ ) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ درباره معافیت مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض دهیاری و شهرداری و هزینه‌های انشعابات برق، آب و فاضلاب و گاز برای واحدهای مسکونی اختصاص یافته به آنان براساس الگوی مصرف تنها برای یک بار، اقدامی بود که در راستای حمایت از محرومان و اقشار ضعیف صورت گرفت.

 

ارجاع معافیت مالیات بر ارزش افزوده تبلیغات در نشریات به کمیسیون تلفیق

نمایندگان مجلس در ادامه نشست امروز با بند الحاقی ( ۸ ) تبصره ( ۶ ) ماده واحده لایحه بودجه در مورد معاف کردن مالیات بر ارزش افزوده تبلیغات در نشریات موافقت و همچنین بند ( ش ) که در مورد موضوع نحوه محاسبه مالیات مناطق آزاد بود و همچنین  بند ( ق ) این تبصره نیز به دلیل مغایرت با قوانین کلان کشور برای کسب دو سوم رأی نمایندگان به رأی گذاشته شد که به دلیل عدم کسب آرای لازم، به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه برای تصمیم گیری در مورد آن ارجاع شد.

نمایندگان همچنین بند الحاقی ( ۴ ) که در مورد اخذ عوارض از شهرداری های بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت بابت صدور پروانه ساختمانی بود به دلیل عدم کسب دو سوم آرا برای تصویب آن به رای گذاشته شد که با موافقت نمایندگان حذف شد.

 

محمودوند: اخبار خوبی از روند مذاکرات وین منعکس نمی شود

گفتنی است پیش از پایان نشست نوبت صبح صحن مجلس، دو تن از نمایندگان در تذکری، نگرانی خود را از روند مذاکرات وین ابراز کردند.

مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی در تذکری بیان کرد: اخبار خوبی از مذاکرات وین منعکس نمی شود و چنانچه منافع ملت ایران در مذاکرات رعایت نشود مجلس انقلابی و نمایندگان این ملت ورود خواهند کرد.

در همین راستا عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر خبر داد که کمیسیون امنیت فردا از وزیر امور خارجه دعوت کرده تا درخصوص روند مذاکرات وین توضیحاتی ارائه کند.

 

پیگیری وضعیت استخدام معلمان حق التدریس

بر اساس این گزارش؛ علی اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر در اخطاری انتقاد کرد و گفت: یک هفته است که معلمان درباره ماده ۱۷ قانون حق التدریس ها مطالبه به حقی دارند، ۸۸ هزار نفر از معلمان دوره مهارت آموزی را گذراندند، امتحان جامع دادند و اکنون پیگیرند تا استخدام شوند و در این رابطه نیاز است مجلس ورود کند که مصری نایب رئیس مجلس از کمیسیون آموزش خواست در نشستی این موضوع بررسی و گزارش آن به صحن علنی ارائه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه