English

رئیسی پیش از عزیمت به قطر:

سفر به قطر گامی در جهت فعال شدن ارتباطات با کشورهای خلیج فارس است

رئیس جمهور گفت: این سفر گامی در جهت فعال شدن دیپلماسی همسایگی به ویژه با کشورهای حاشیه خلیج فارس و استفاده از ظرفیت‌های این کشورها در جهت توسعه روابط سیاسی و اقتصادی است.

سفر به قطر گامی در جهت فعال شدن ارتباطات با کشورهای خلیج فارس است

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور صبح امروز (دوشنبه) پیش از عزیمت به قطر جهت شرکت در اجلاس اوپک گازی در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات این سفر، گفت: این سفر به دعوت امیر قطر و با دو هدف روابط دوجانبه ما و کشور دوست، برادر و همسایه مان قطر و شرکت در مجمع کشورهای تولید کننده و صادر کننده گاز در جهان انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: ما این سفر را گامی در جهت فعال شدن دیپلماسی همسایگی به ویژه با کشورهای حاشیه خلیج فارس و استفاده از ظرفیت‌های این کشورها در جهت توسعه روابط سیاسی و اقتصادی می‌دانیم.

وی با بیان اینکه ما با کشور قطر میدان مشترک گازی داریم و همکاری‌های ما در حوزه انرژی قابل توجه است، گفت: از جمله اقداماتی که در این سفر می‌توانیم نسبت به آنها مذاکراتی انجام دهیم و گام‌هایی را برداریم، ارتباطاتی در حوزه‌های اقتصادی و انرژی بوده که بسیار قابل توجه است.

رئیس جمهور با اشاره با همکاری با کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز، گفت: تشکیل این مجمع با ابتکار جمهوری اسلامی انجام شده است. ما از موسسین این مجمع هستیم و از کشورهای مهم صادرکننده و تولید کننده گاز به شمار می‌رویم.

رئیسی تاکید کرد: همکاری ما در این مجمع و مذاکراتی که در این حوزه صورت می‌گیرد، می‌تواند گامی در جهت همکاری‌ها با کشورهای مختلف از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.

وی افزود: امیدواریم در این سفر که هم به اعتبار دیدارهای دو جانبه و هم به اعتبار شرکت در مجمع عمومی است، دیدارهایی با کشورهای شرکت کننده در مجمع تولیدکنندگان و صادرکنندگان گاز داشته باشیم.

رئیس‌جمهور در پایان با تاکید بر اینکه این دیدارها در حد خودش قابل توجه خواهد بود، گفت: امیدواریم این سفر در جهت ارتقاء روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین کشورهای منطقه بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس، اثرات مثبت و موثری را داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه