English

گزارش خبرگزاری موج از مصوبات صحن علنی مجلس؛

واکنش نمایندگان ملت به جعل عنوان خلیج عربی توسط کانادا/ خلیج‌فارس برای همیشه فارس خواهد ماند

نمایندگان مردم در خانه ملت به جعل عنوان خلیج عربی توسط کانادا واکنش نشان دادند و تاکید کردند که خلیج‌فارس برای همیشه فارس خواهد ماند.

واکنش نمایندگان ملت به جعل عنوان خلیج عربی توسط کانادا/ خلیج‌فارس برای همیشه فارس خواهد ماند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، نشست علنی مجلس صبح امروز (چهارشنبه 6 بهمن‌ماه) به ریاست محمدباقر قالیباف راس ساعت 8 و  5 دقیقه و با حضور 199 نفر از نمایندگان آغاز شد.

در ابتدای جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۶ بهمن ماه شهر آمل، گفت: این حادثه به حدی عظیم و مهم بود که حضرت امام(ره) در وصیت‌نامه تاریخی خودشان از آن به عنوان یکی از حوادث مهم و تاثیرگذار یاد کردند.

در ادامه، بررسی جزئیات لایحه یک فوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست کشورمان اولین دستور کار امروز صحن علنی مجلس بود که با موافقت نمایندگان ماده واحده این لایحه مورد تصویب قرار گرفت و بر اساس آن وکلای ملت، با تمدید 2 ساله اجرای آزمایشی قانون اساسنامه شرکت ملی پست موافقت کردند.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات به عنوان پیشنهاد دهنده در اصلاح کل ماده واحده این لایحه، گفت: بهتراست مهلت تمدید قانون برای 2 سال باشد تا دولت هم فرصت کافی برای ارائه لایحه دائمی شدن قانون مذکور داشته باشد.

 

موافقتنامه حمایت از سرمایه‌گذاری بین ایران و کرواسی تصویب شد

لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و کرواسی، موضوع دیگری بود که درجریان بررسی آن، نمایندگان موافق و مخالف اظهارنظرهای خود را مطرح کردند و در نهایت با موافقت وکلای ملت روبرو شد.

بررسی این لایحه در حالی انجام شد که محمدرضا صباغیان بافقی به موضوع ایران و روسیه و ایران و چین اشاره کرد و گفت: اخیراً بحث‌هایی درخصوص قراردادها و فعالیت‌های دولت آقای رئیسی با چین و روسیه مطرح می‌شود که مجلس و مردم از جزئیات آن بی‌خبر هستند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت: قراردادی بین ایران و چین بسته نشده، از نظر حقوقی اگر قراردادی بسته شود باید به تایید مجلس برسد.

 

بیانیه نمایندگان به مناسبت فرا رسیدن روز غزه

ش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان را به مناسبت روز غزه بیانیه ای را صادر کردند که در آن به این موضوع اشاره شد که جهان بشریت به زودی شاهد فتح نهایی و زوال رژیم نژادپرست صهیونیست خواهد بود.

بعد از قرائت این بیانیه، نمایندگان ملت در صحن علنی مجلس شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا سر دادند.

 

 لایحه اصلاح اساسنامه ریسکام به تصویب رسید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه با تصویب لایحه اساسنامه مؤسسه منطقه‌ای استانداردسازی ارزیابی انطباق تأیید صلاحیت و اندازه‌شناسی سازمان همکاری اقتصادی (ریسکام) موافقت کردند.

 

 موافقت مجلس با کلیات طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی

کلیات طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی نیز دستور دیگر صحن علنی مجلس بود که بعد از موافقت وکلای ملت،هیات رئیسه تصمیم گرفت مطابق قانون، طرح مذکور به صورت دوشوری در کمیسیون مربوطه بررسی شود.

 

تذکر نمایندگان درخصوص جعل عنوان خلیج عربی توسط کانادا

نصرالله پژمان‌فر در حاشیه جلسه امروز صحن مجلس، با اشاره به استفاده از کلمه خلیج عربی در واژگان مورد استفاده در دستگاه‌های کشور کانادا، در تذکری، گفت: دولت حقیر کانادا هنوز یوق بردگی دولت بریتانیا بر گردن دارد و در اقدامی کلمه خلیج عربی را در واژگان مورد استفاده در دستگاه های این کشور استفاده کرده است درحالی که خلیج فارس همیشه فارس خواهد ماند.

 

بررسی کلیات نحوه تشکیل تشکل های صنفی و تصویب آن

در ادامه نمایندگان درحالی با کلیات طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی و تخصصی و دو شوری شدن آن موافقت کردند که این طرح نیز طبق معمول موافقان و مخالفانی داشت اما در نهایت بحث قاعده‌مند کردن و ساماندهی تشکل‌های صنفی به عنوان بستری برای رفع مشکلات آن ها، سبب شد تا نمایندگان به این طرح رای دهند.

گفتنی است ۵ سوال ملی از وزرای بهداشت، کار و صنعت و بررسی ۵ طرح به صورت عادی نیز مواردی بود که از سوی عضو هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

 

موافقت نمایندگان با بررسی دو فوریتی طرح افزایش زمان تذکرات در مجلس

نطق 2 دقیقه ای برای نمایندگان در اجرای تبصره ماده 206 قانون آیین نامه داخلی پیش بینی شده بود که وکلای ملت معتقد بودند کارایی لازم را ندارد لذا نمایندگان با بررسی دو فوریتی طرح افزایش زمان تذکرات در مجلس موافقت کردند.

 

مجمع نمایندگان آذربایجان غربی خواهان شناسایی مفقود شدن 3 نفر در حادثه بهمن شدند

در ادامه صحن علنی مجلس،  3 نفر از شهروندان سیلوانای ارومیه دو هفته است گرفتار بهمن و برف شده‌اند و هیچ خبری از آنها به خانواده‌هایشان داده نشده است به همین دلیل مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی خواهان شناسایی مفقود شدن سه نفر در حادثه بهمن شدند.

گفتنی است زنگ پایان نشست علنی امروز مجلس به ریاست علی نیکزاد در ساعت  12 و 22 دقیقه نواخته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    مسئولین کشور ما .چرا دربرابر اعراب در بابت خلیج فارس تدافعی کار می‌کند. چرا حمله نمی‌کند. نام دریای عمان را مکران گذاشته ایم .خود ایرانی ها نمی‌دانند مکران چیه .با قدرت نام دریای عمان را دریای ایران بنامید .سرزمین ایران در نقشه چشمک می‌زند ودریای ایران زیبنده ترین است اول خود وبعد دوستان سپس جهان خواهند گفت دریای ایران وحلیج فارس

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه