English

در گفتگو با موج مطرح شد؛

تشریح دلایل سفر ظریف به دمشق

کارشناس سیاست خارجی دلایل سفر وزیر امور خارجه کشورمان به دمشق را تشریح کرد.

تشریح دلایل سفر ظریف به دمشق

حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به سفر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به سوریه، اظهار داشت: سفر وزیر امور خارجه کشورمان به سوریه آن هم در شرایط حساس منطقه ای و درگیر شدن جهان با ویروس کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است. 

وی با بیان اینکه سوریه از 9 سال گذشته درگیر گروهک های تروریستی خارجی و تکفیری ها شده است، ادامه داد:  از آنجایی که دولت سوریه توانسته بسیاری از این جریان های تکفیری را سرکوب کند در حال حرکت به سمت آرامش و ثبات  است. 

کارشناس مسائل سیاست خارجی در ارتباط با معضل کنونی دولت سوریه گفت: دولت سوریه اکنون با مشکل اخراج نیروهای بیگانه از خاک خود مواجه است و حضور نیروی ترکیه در استان ادلب و تفنگداران آمریکا در دیرالزور و شرق فرات نگرانی هایی را برای ایران، روسیه و سوریه ایجاد کرده است.

سفر ظریف به دمشق می تواند عمق روابط استراتژک ایران و سوریه را آشکار کند

هانی زاده تصریح کرد: سوریه به عنوان یکی از مهم ترین کشورهای مقاومت، جایگاه خاصی نزد جمهوری اسلامی ایران دارد لذا سفر ظریف به دمشق و رایزنی با بشار اسد می تواند عمق روابط استراتژیک ایران و سوریه را آشکار کند.

وی گفت: در این سفر ظریف آمادگی ایران برای همکاری های سیاسی، اقتصادی و امنیتی و همچنین آمادگی برای مشارکت در بازسازی سوریه را به مقامات دمشق خواهد رساند.

کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه ضرورت دادن اطمینان امنیتی به ترکیه در مرزهای خودش یکی از اهداف این سفر است، گفت: مساله خروج نیروهای ترکیه از خاک ادلب و خروج نیروهای آمریکایی از شرق فرات و دیرالزور بخشی از مذاکرات ظریف با مقامات سوریه را تشکیل خواهد داد.

هانی زاده در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین این سفر می تواند به لحاظ سیاسی، امنیتی و نظامی بسیار مهم تلقی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه