English

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا به این نتیجه رسیده که تحریم ها اثری ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که تحریم ها اثری برای آنها نداشته و نخواهد داشت.

آمریکا به این نتیجه رسیده که تحریم ها اثری ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود گودرزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زمانی که ترامپ در کاخ سفید به قدرت رسید، برای خود یک نقشه راهی را ترسیم کرده بود و اولویت سیاست خارجی خود را براندازی جمهوری اسلامی و تغییرات عمیق در خاورمیانه قرار داد.

وی افزود: رییس جمهور آمریکا از همان دوران تبلیغات انتخاباتی بارها اعلام کرده بود که توافق برجام را پاره خواهد کرد، لذا بلافاصله پس از حضور در کاخ سفید تاکید کرد که به صورت یک جانبه از برجام خارج می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: آمریکایی ها گام به گام تحریم ها علیه ایران را شدت بخشیدند و تصور می کردند که با این اقدام می توانند ایران را به زانو درآورند.

گودرزی گفت: هر چه جلوتر رفتیم، ایران در برابر تحریم ها مقاوم تر شد و در این راه آمریکایی ها نیز تنهاتر شدند. حتی کار به جایی رسید که تصمیم های سران کاخ سفید از دایره عقل و منطق خارج شد و آنها وزیر امور خارجه ایران که مسوول اصلی مذاکره با کشورهای خارجی است را هم تحریم کردند.

وی افزود: حال گزارش ها نشان می دهد که ترامپ و سران کاخ سفید به این نتیجه رسیده اند که تحریم ها علیه ایران اثری برای آنها نداشته و اهدافی که دارند را محقق نمی کند. به همین دلیل به طور مداوم از طریق کشورهای مختلف برای ایران پیغام می فرستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: یک روز نخست وزیر ژاپن را راهی ایران می کنند و فردا از طریق رییس جمهور فرانسه اقداماتی را انجام می دهند. تمام این مسائل نشان می دهد که آمریکایی ها نمی دانند چگونه گره ای که خود زده اند را باز کنند.

گودرزی در پایان تاکید کرد: استراتژی ایران در سیاست خارجی و به ویژه در مقابل آمریکایی ها کاملا مشخص است. آنها تا زمانی که تحریم ها را لغو نکنند، نمی توانند امیدوار به مذاکره با ایران باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه