English

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ملت ایران زیاده خواهی اروپایی ها را فراموش نخواهند کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ملت ایران زیاده خواهی اروپایی ها و همراهی آنها با سیاست های رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران اسلامی را فراموش نخواهند کرد.

ملت ایران زیاده خواهی اروپایی ها را فراموش نخواهند کرد

محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: ایران در برجام به تمام تعهدات خود پایبند بود و حتی بسیاری از اقدامات را فراتر از تعهدات برجام به طور یک جانبه اجرایی کرد.

وی افزود: در این میان آمریکایی ها به هیچ تعهدی پایبند نبودند و اروپایی ها نیز فقط وعده دادند و وقت کشی کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ترامپ با خروج از برجام که در حقیقت خروج یک جانبه و غیرقانونی از یک توافق بین المللی بود، تحریم ها را علیه ملت ایران دوباره به جریان انداخت و حتی تحریم های جدیدی را علیه ما اجرا کرده است.

جمالی نوبندگانی گفت: با شروع تحریم های آمریکا، نخستین شرکت هایی که ایران را ترک کرده و به تعهدات و قراردادهای خود پایبند نماندند، شرکت های اروپایی و به ویژه شرکت های نفتی اروپایی بودند.

وی افزود: هر زمانی که ایران به سران اروپا و اعضای اروپایی 5 + 1 در این زمینه اعتراض می کرد، اروپایی ها می گفتند که ما در مقابل آمریکا کاری نمی توانیم انجام دهیم و حتی وزیر خارجه آلمان گفت که کشورش نمی تواند برای حفظ برجام معجزه کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: پس از ماه ها کش و قوس، در نهایت اروپایی ها ساز و کار اینستکس را راه اندازی کرده و وعده های بسیاری در این زمینه به ایران دادند. اما امروز و با گذشت بیش از یک سال از وعده های داده شده، به قول آقای لاریجانی رییس مجلس، اینستکس فقط روی کاغذ بوده و سودی برای ما نداشته است.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: در چنین شرایطی ایران اعلام کرد که بر اساس قرارداد برجام و با استناد به مواد و بندهای این قرارداد، به دلیل اینکه طرف های مقابل به هیچ تعهد خود عمل نکرده اند، بخش هایی از تعهدات خود را کاهش می دهد. ناگهان می بینیم اروپایی ها فریاد اعتراض سر می دهند و می گویند ایران باید به تعهدات خود پایبند باشد.

وی متذکر شد: مگر می شود که یک طرف به قرارداد پایبند نبوده و بگوید نمی تواند معجزه کند، اما طرف مقابل باید به طور کامل تعهدات خود را انجام دهد؟ به طور قطع این رفتار اروپایی ها زیاده خواهی است.

جمالی نوبندگانی در پایان گفت: : ملت ایران زیاده خواهی اروپایی ها و همراهی آنها با سیاست های رژیم صهیونیستی و آمریکا، علیه ایران اسلامی را فراموش نخواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه