English

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

استعفای ظریف صحیح نیست/ربط دادن استعفای ظریف به افول دولت موضوعی خائنانه است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه استعفای وزیر خارجه در این شرایط صحیح نیست، گفت: ظریف باید تا آخر این دولت سکان وزارت خارجه را در اختیار داشته باشد.

استعفای ظریف صحیح نیست/ربط دادن استعفای ظریف به افول دولت موضوعی خائنانه است

به گزارش خبرگزاری موج، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران درباره دلایل استعفای ظریف گفت: اعتقادم بر این است که آقای ظریف با استعفا قهرمان نمی‌شود. ملت قدر زحمات ظریف را می‌داند. در طول برجام که  تمام قدرت های دیپلماتیک دنیا اعم از دولت‌ها و سازمان‌ها  حضور داشتند، وی به خوبی نمایندگی جمهوری اسلامی را پیش برد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید از هر اقدامی که باعث خوشحالی دشمنان شود پرهیز کنیم، تصریح کرد: ظریف بهتر از هر کس می‌داند دشمنان در قبال برجام ناجوانمردی به خرج دادند. خود ایشان اولین کسی بود که در جریان عهدشکنی آنان قرار گرفت و اکنون هم انتظار می‌رود بماند و سیاست‌خارجی کشور را پیش ببرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ظریف هم از لحاظ موضوعی و شکلی با تغییر ساختاری که در  وزارت خارجه شکل داد، خودش می‌تواند آن را به سرانجام برساند.

فلاحت‌پیشه تأکید کرد: در مجلس چه در جریان اصولگران و چه جریان امید، دغدغه‌ای که هست اینکه کار غیرشفاف نباشد. این مجلس دوبار به ظریف رأی اعتماد داده و بیشترین سؤال از وزیر امور خارجه صورت گرفته است. وی شخصی پاسخگو است و استعفای او در این شرایط قدری غافلگیر کننده بود.

نماینده گیلانغرب در مجلس گفت: از گلایه‌های ظریف اطلاع داشتیم و مشخصاً برخی از اختلافات در داخل دولت بود. ظریف می‌داند در حوزه سیاست خارجی که تنوع سلیقه هست، تحمل سیاستمداران باید زیاد باشد.

فلاحت‌پیشه بیان کرد: جریان امید به همراه بخش عمده‌ای از نمایندگان نامه‌ای را امضا کردند و خواهان عدم پذیرش استعفای ظریف توسط رئیس‌جمهور بودند، اما در طرف مقابل عزیزان اصولگرا مخالف این موضوع بودند و انتقاد کردند اما امیدواریم اولاً موضوع استعفای ظریف به گونه‌ای حل شود که برای کشور گامی به پیش باشد.

وی گفت: امیدواریم باز هم ایشان بماند و حتی اگر هم به هر دلیلی استعفای وی پذیرفته شود، باید برای دولت و در سیاست خارجی گامی به پیش باشد.

وی با بیان اینکه ربط دادن استعفای ظریف به افول دولت موضوعی خائنانه است، گفت: برخی افراد مواضعی گرفتند و اعلام کردند استعفای ظریف به معنای سقوط دولت و تضعیف دولت است که این یک تعبیر خائنانه است و حتی خائنانه تر از تحلیل دشمنان و آمریکایی‌هاست. متأسفانه واکنش آمریکایی‌ها بسیار بهتر از برخی افراد داخلی است که ادعای دفاع از نظام را دارند و معتقدم باید با این رفتارها برخورد شود.

فلاحت‌پیشه اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران این نوع استعفاها طبیعی است ما موارد متعدد استعفا در سطوح مختلف را داشتیم و دیدیم چیزی حدود یک سوم مسئولان وسیاستمداران ارشد این کشور در اقدامات تروریستی شهید شدند اما کشور راه خودش را ادامه داده است.

وی گفت: اکنون هم اگر استعفایی شکل گرفته به نحو احسن مدیریت خواهد شد و شخصاً امیدوارم مدیریت آینده با ظریف باشد. اما به هر صورت این موضوع نباید منجر به نوسان در کشور شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در شرایط کنونی دیدار بشار اسد با مقام معظم رهبری پیام بزرگی برای دنیا داشت. بشار اسد با رهبر و رئیس جمهور کشورمان در شرایطی دیدار کرد که 6 سال پیش دشمنانش به 800 متری کاخش رسیده بودند و چیزی حدود 11 درصد خاک سوریه در اختیار او بوداما اکنون 65 درصد خاک کشورش در اختیار دولت مستقر است. و 20 درصد دیگر هم مذاکرات در داخل کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه