English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرد؛

حقوق کارمندان و کارگران در سال ۹۸ چقدر اضافه می شود؟/ پیشنهاد اضافه حقوق ۵۰۰ هزار تومانی برای کارگران و کارمندان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، آخرین مذاکرات و پیشنهادها برای افزایش حقوق کارگران و کارمندان برای سال 98 را تشریح کرد.

حقوق کارمندان و کارگران در سال 98 چقدر اضافه می شود؟/ پیشنهاد اضافه حقوق 500 هزار تومانی برای کارگران و کارمندان

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج اظهار داشت: متاسفانه در سال 97 میزان تورم و نابسامانی اقتصادی به اندازه ای بود که حقوق کارگران و کارمندان، جوابگوی نیاز آنها نبود و باید برای سال 98 میزان افزایش حقوق به صورت صحیحی در کشور اعمال شود.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه آیا پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان و کارگران در سال 98 می تواند مشکلات قشر متوسط و ضعیف از نظر اقتصادی را برطرف کند؟ گفت: متاسفانه تورم در سال 97 بیش از 20 درصد بود و به همین دلیل معتقدیم که این میزان افزایش حقوق نمی تواند مشکلات مردم در حوزه معیشتی را برطرف کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: بنابراین با همراهی برخی از نمایندگان به کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد کردیم که به جای افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان و گارگران، به طور ثابت به حقوق همه حقوق بگیران 500 هزار تومان برای سال 98 اضافه شود.

حاجی دلیگانی گفت: علت ارائه پیشنهاد فوق این است که افزایش درصدی حقوق در شرایط فعلی اقتصادی به ضرر کسانی است که حقوق های حداقلی دریافت می کنند. به عنوان نمونه کارگری که یک میلیون و 200 هزار تومان حقوق می گیرد، در صورت افزایش 20 درصدی حقوق، سال آینده یک میلیون و 440 هزار تومان دریافت خواهد کرد که در این شرایط اقتصادی به هیچ عنوان کافی نیست و حتی کرایه خانه خانوارهای ضعیف و کم درآمد را تامین نمی کند.

وی بیان داشت: البته در افزایش حقوق ها باید شرایط اقتصادی کشور و به ویژه کارفرمایان و کارخانه های تولیدی را در نظر گرفت و نمی توان بدون در نظر گرفتن مشکلات تولید، حقوق کارگران و کارمندان را افزایش داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: با این وجود در صورت تصویب افزایش 500 هزار تومانی حقوق کارگران و کارمندان در سال 98، می توان ادعا کرد که حداقل بخشی از تورم و گرانی ها را از این طریق جبران کرده ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    بله اینطوری عادلانه تر است ولی چون کارگران مزایا ورفاهیات کارمندان راندارند مبلغ بیشتری باید به حقوقشان اضافه شود

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه