English

دبیر کل حزب ایران زمین در گفتگو با موج؛

اقتدار نظامی ایران منافاتی با صلح طلبی جمهوری اسلامی ندارد

دبیر کل حزب ایران زمین گفت: اقتدار نظامی ایران منافاتی با صلح طلبی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان ندارد.

اقتدار نظامی ایران منافاتی با صلح طلبی جمهوری اسلامی ندارد

ابوالقاسم رئوفیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اظهار داشت: در طول تاریخ بارها ثابت شده، هر کشوری که داری توان دفاعی و نظامی نباشد، از سوی نیروهای بیگانه مورد هجوم و تجاوز و غارت قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: بنابراین برای حفظ ثبات و امنیت در هر نظامی، باید نیروهای مسلح آن کشور دارای توانمندی و اقتدار لازم باشند و اگر از این توانمندی سود نبرده باشند، به طور قطع با تهدیدهای جدی امنیتی رو به رو می شوند.

اقتدار نیروهای مسلح مایه افتخار هر ایرانی است

این فعال سیاسی با اشاره به توانمندی های دفاعی و نظامی ایران گفت: در سال های اخیر شاهد ارتقا کمی و کیفی توانمندی های نظامی نیروهای مسلح بوده ایم که این اقتدار نظامی ایران مایه افتخار هر ایرانی است و تنها افراد خائن به وطن ممکن است از این موضوع ابراز گلایه و ناراحتی کنند.

رئوفیان افزود: هیچ انسان عاقلی حاضر نیست که کشورش دارای پلیس و ارتش و به طور کلی نیروی نظامی و اطلاعاتی و انتظامی کارآمد، مقتدر و مجهز نباشد و اگر خللی در این حوزه ها وارد شود، به طور قطع نخست افراد آن کشور متضرر می شوند.

دکترین نظامی ایران مبتنی بر حفظ ثبات در منطقه است

دبیر کل حزب ایران زمین با تاکید بر اینکه بهره مندی از نیروهای مسلح مقتدر و کارآمد به معنی جنگ افروزی و تلاش برای تهدید امنیت دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه نیست، گفت: بیان اینکه نیروهای مسلح ایران مقتدر هستند و هر ایرانی به این اقتدار افتخار می کند، به معنی آن نیست که ما به دنبال جنگ افروزی هستیم.

رئوفیان ادامه داد: تاریخ دو قرن اخیر نشان می دهد که ما هیچ زمانی به کشوری حمله نکرده ایم و همواره در این مدت از سوی بیگانگان و کشورهای همسایه مورد هجوم قرار گرفته ایم.

وی اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی در بهمن 57، دکترین نظامی جدیدی در کشور مورد پیگیری قرار گرفت که بر اساس آن حفظ ثبات در منطقه و رفتار دوستانه و برادرانه با کشورهای همسایه در اولویت قرار گرفت و این در حالی است که رژیم بعث عراق با حمایت کشورهای غربی و بیش از 40 کشور منطقه ای و فرامنطقه ای، تجاوزی گسترده علیه خاک ایران اسلامی را تدارک دیدند.

نظر ابوالقاسم رئوفیان در مورد اقتدار نظامی ایران

این فعال سیاسی تاکید کرد: دکترین نظامی ایران مبتنی بر حفظ ثبات در منطقه است و اگر به دنبال ارتقاء کمی و کیفی توانمندی نیروهای مسلح خود هستیم، این توانمندی را برای دفاع از خود می خواهیم و دفاع از خود نیز جزو حقوق پذیرفته شده همه کشورهای دنیا است و هیچ کس نمی تواند ما را از این حق مسلم محروم کند.

رئوفیان با اشاره به اظهارات خصمانه کشورهای غربی و به ویژه مثلث شوم آمریکا ، رژیم صهیونیستی و حکومت های مرتجع منطقه ای علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: آنها مدام می گویند که ایران نباید توانمندی نظامی و دفاعی داشته باشد و باید فعالیت های موشکی خود را کنار بگذارد.

وی تصریح کرد: در پاسخ به این هجمه ها باید گفت که ایران سر تسلیم در برابر احدی فرود نخواهد آورد و فعالیت های نظامی و موشکی ما نیز به هیچ کشوری ارتباط ندارد و می توانیم بر اساس قوائد پذیرفته شده بین المللی و برای دفاع از خود، از تجهیزات و تسلیحات مشروع نظامی استفاده کنیم.

دبیر کل حزب ایران زمین افزود: هیچ کشوری نمی تواند ما را از داشتن نیروی نظامی مقتدر منع کند و آنهایی که به دنبال این توطئه شوم هستند، به طور قطع خیالات باطلی در سر دارند.

ایران هیچگاه آغاز کننده جنگی نخواهد بود

رئوفیان با تاکید بر اینکه ایران هیچگاه آغاز کننده جنگی نخواهد بود، گفت: با این وجود بارها ثابت کرده ایم که در صورت هرگونه تهدید و تجاوزی از سوی دشمنان، این تهدید را با قدرت و قاطعانه پاسخ می دهیم و حتی خود را برای بدترین و سخت ترین تهدیدها آماده کرده ایم.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی طی 40 سال اخیر، تربیت نیروهای مومن، انقلابی، ولایی، شجاع و با ایمان در نیروهای مسلح است و امروز ارتش و سپاه و بسیج ما از هر زمانی قدرتمندتر بوده و دشمنان و به ویژه حکومت های مرتجع منطقه ای بهتر است امنیت و ثبات کشور خود را بی دلیل به خطر نیانداخته و بیش از این علیه ایران توطئه نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه