English

نماینده مردم میرجاوه:

رابطه فامیلی برخی از مرزبانان ربوده شده میرجاوه با ربایندگان در دست بررسی است

نماینده مردم میرجاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: رابطه فامیلی برخی از مرزبانان ربوده شده در میرجاوه با ربایندگان در دست بررسی است.

رابطه فامیلی برخی از مرزبانان ربوده شده میرجاوه با ربایندگان در دست بررسی است

علی کرد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، در خصوص آخرین وضعیت پیگیری مرزبانان ربوده شده در پایگاه مرزی سپاه میرجاوه اظهار داشت: هم اکنون تلاش مضاعفی از سوی سپاه، فرماندهی نیروی زمینی سپاه، وزارت خارجه، وزارت کشور، شورای عالی امنیت ملی، ریش سفیدان محلی، اقوام و بزرگان طوایف و علمای دینی برای آزادی مرزبانان در دست انجام است.

وی افزود: آنها هم اکنون در سلامت کامل به سر می برند و بر اساس اطلاعاتی که داریم، محل نگهداری آنها نیز امن است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: البته باید رایزنی ها و اقدامات بیشتری انجام دهند تا بتوانیم مرزبانان را به سلامت به ایران بازگردانده و اقتدار و منزلت و شان یک کشور پرافتخار و شجاع را با قدرت به اثبات برسانیم. همچنین باید گوش مالی سختی هم به اشرار مسلح و افراد از خدا بی خبر بدهیم.

گلایه جدی از وزارت خارجه داریم

کرد گفت: از سوی دیگر باید نقاط ضعف را هم برطرف کنیم. ما نسبت به عملکرد وزارت خارجه گلایه جدی داریم. چرا که دیپلماسی ما در مرزهای کشور یک دیپلماسی پایدار نیست.

وی بیان داشت: ما از وزارت خارجه بارها خواسته ایم که وقتی به دو کشور پاکستان و افغانستان رفته و یا از این دو کشور میهمانانی به ایران می آیند، پیش از حضور در نشست ها و جلسات، حتما جلسه ای با نخبگان، علمای دینی، بزرگان طوایف و به ویژه نمایندگان مردم مرزنشین در شرق و جنوب شرقی داشته باشد تا ما ملاحظات و شرایط مرزها، بافت اجتماعی و حتی شرایط جغرافیایی را به وزارت خارجه منتقل کرده و آنها را از واقعیت ها بیشتر آگاه کنیم.

این نماینده مجلس افزود: باید قبول کنیم که در داخل خاک پاکستان و نزدیکی مرزهای ما خانه های تیمی اشرار و تروریست ها و افراد مسلح قرار دارد و اگر در این خصوص دیپلماسی ما در مرزها یک دیپلماسی پایدار نباشد، با آسیب جدی روبه رو می شویم.

کرد تاکید کرد: اگر می خواهیم مرزهای شرقی کشور امن باشد، از طریق وزارت خارجه به دو کشور پاکستان و افغانستان تفهیم شود که باید مرزهای خود را امن کرده و اجازه ندهند خانه های تیمی اشرار و افراد مسلح در آنجا هر روز گسترش یابد.

وی گفت: به هر حال امیدوارم با توجه به تلاش های شبانه روزی که در حال انجام است، بتوانیم پاسخ مناسبی به خانواده معظم و صبور مرزبانان ربوده شده داده و هر چه سریع تر آنها به آغوش خانواده خود بازگردند.

نظر علی کرد درباره مرزبانان ربوده شده میرجاوه

جای مرزبانان ربوده شده میرجاوه امن است

نماینده مردم میرجاوه در پاسخ به این پرسش که "در بخشی از سخنان خود اعلام کردید جای مرزبانان ربوده شده در میرجاوه امن است"، آیا محل نگهداری این افراد برای نیروهای اطلاعاتی ایران مشخص است؟ گفت: به دلایل مسائل امنیتی نمی توانم به این پرسش پاسخ بدهم و تنها همین نکته کافی است که بدانیم جای آنها امن بوده و در سلامت کامل به سر می برند.

کرد در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا شایعات مربوط به رابطه فامیلی برخی از مرزبانان ربوده شده با ربایندگان صحت دارد؟ گفت: این موضوع در دست بررسی است. از صحت و سقم این موضوع پس از بازگشت مرزبانان مطمئن می شویم. این گمان وجود دارد، اما اجازه دهید ابتدا مرزبانان به سلامت به ایران بازگردند. زمان برای پرداختن به مسائلی از این دست وجود دارد و باید در زمان بهتر مسائل به طور دقیق تر مورد بررسی قرار گیرد.

شایعه عدم پادرمیانی علمای دینی اهل سنت برای رهایی مرزبانان صحت ندارد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا عدم ورود برخی از علمای دینی منطقه به ویژه علمای اهل سنت برای پادرمانی و آزادی مرزبانان ربوده شده در میرجاوه صحت دارد؟ گفت: این شایعات به هیچ عنوان صحت ندارد و همه برای آزادی این افراد در تلاش هستند و حتی علمای دینی وارد میدان شده و با بزرگان طوایف رایزنی کرده اند تا هر چه سریع تر مرزبانان ربوده شده میرجاوه به سلامت بازگردند.

نماینده مردم میرجاوه تاکید کرد: از نظر مردم مرزنشین به ویژه علمای دینی، ایران خانه ما است و خاک این کشور مقدس است و هرگونه تجاوز و خراب کاری و ناامنی در هر نقطه ای از کشور محکوم بوده و باید با قاطعیت با آن برخورد شود.

کرد در پایان گفت: هرگونه ناامنی در ایران به ضرر ملت تمام شده و به همین دلیل در مناطق مرزی کشور همه مرزنشینان پای کار آمده و می خواهند این موضوع ختم به خیر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه