English

ماجرای تایید و تکذیب بمب گذاری در سفارت ایران در ترکیه

ماجرای بمب گذاری در سفارت ایران در ترکیه اگر چه از سوی بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تکذیب شده است، اما رسانه های محلی می گویند که پلیس هشدارهایی درباره بمب گذاری در این محل دریافت کرده و به همین دلیل در محل حضور دارد.

ماجرای تایید و تکذیب بمب گذاری در سفارت ایران در ترکیه

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری موج، ساعاتی قبل از سوی شاهدان عینی خبر از حمله بمب گذاری انتخاری به سفارت ایران در آنکارا منتشر شد.

بر اساس مشاهدات عینی برخی شهروندان ایرانی که مشاهدات خود را به خبرنگار موج اطلاع داده اند، یک فقره بمب گذاری در سفارت ایران در ترکیه گزارش شده بود.

در اخبار ابتدایی گفته می شد که هم اکنون خیابان منتهی به سفارت ایران در آنکارا به دلیل حمله بمب گذاری انتخاری مسدود و تحت تدابیر شدید امنیتی است.

همچنین شاهدان عینی گفتند که این بمب پیش از انفجار شناسایی شده و نیروهای امنیتی ترکیه در حال خنثی سازی آن هستند.

ضمن اینکه شایعاتی مبنی بر اینکه تمام کارمندان و به ویژه شخص سفیر محل را تحت تدابیر شدید امنیتی ترک کرده اند نیز منتشر شد.

در همین ارتباط روزنامه دیلی صاباح به نقل از منابع امنیتی، نوشت: بعد از دریافت پیامی مبنی بر احتمال حمله یک بمب‌گذار انتحاری به سفارت ایران در آنکارا، این ساختمان تخلیه شده و سفیر ایران به مکانی امن منتقل شده است.

بر این اساس، پلیس ترکیه بعد از دریافت گزارش درباره ورود یک بمب‌گذار انتحاری به سفارت ایران، خیابان تهران در کنار این ساختمان را مسدود کرده و در حال تفتیش سفارتخانه است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران اما دقایقی بعد، گزارش‌ها مبنی بر بمب‌گذاری یا تخلیه سفارتخانه ایران در آنکارا را تکذیب کرد.

تذکیب این خبر در حالی صورت گرفت که شاهدان عینی اخباری از مسدود شدن خیابان تهران که سفارت ایران در آنکارا در آن قرار دارد، در فضای مجازی ارسال کرده اند.

بر اساس گزارش فوق، یکی از رسانه های ترکیه ای فیلمی را در توییتر منتشر کرد که طی آن خبرنگار این رسانه ضمن تایید دریافت هشدارهایی مبنی بر وجود بسته ای مشکوک به بمب در سفارت ایران در آنکارا را دریافت کرده و به همین دلیل نیروهای پلیس امنیتی این کشور در محل حضور یافته اند.

این گزارشگر اعلام می کند که رفت و آمد در خیابان تهران (محل استقرار سفارت ایران در آنکارا) آزاد است، اما پلیس در محل حضور داشته و رفت و آمد را مد نظر دارد.

در تصاویر دریافتی تردد خودروها و عابران در خیابان محل استقرار بدون منع انجام می شود، اما در انتهای خیابان خودروهای پلیس مشاهده می شود. ضمن اینکه کوچه های فرعی منتهی به خیابان تهران مسدود شده است.

گزارشگر نیز به صراحت از دریافت اخطار بمب گذاری از سوی افراد ناشناس خبر می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه