English

اول تایید و سپس تکذیب

ماجرای کمک هزینه ۳۰۰ هزار تومانی به ۲۰ میلیون ایرانی از کجا آمد؟

ماجرای کمک هزینه 300 هزار تومانی دولت به 20 میلیون ایرانی که روز گذشته در حاشیه صحن علنی مجلس مطرح شد، حواشی بسیاری به راه انداخته است.

ماجرای کمک هزینه 300 هزار تومانی به 20 میلیون ایرانی از کجا آمد؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، صبح دیروز محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، معاون وزیر صنعت، روسای سازمان تعزیرات حکومتی و تعدادی از دستگاه های اجرایی به مجلس برای ارائه توضیحاتی در خصوص مسائل اقتصادی کشور احضار شدند.

به درخواست دولت، این جلسه پشت درب های بسته برگزار و طی آن بسته های حمایتی پسا تحریم از سوی دولتمردان برای نمایندگان تشریح شد.

در حاشیه جلسه غیر علنی فوق بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس به جمع خبرنگاران آمد و ضمن توضیح بخش هایی از بسته های حمایتی دولت اعلام کرد: یکی از مصوبات جلسه فوق این بود که به 20 میلیون نفر از اقشار آسیب پذیر و کسانی که درآمد کمتر از 3 میلیون تومان در ماه دارند و همچنین افراد تحت پوشش کمیته امداد و نهادهای حمایتی تا پایان سال در دو مرحله 300 هزار تومان کمک حمایتی صورت گیرد.

نظر بهروز نعمتی درباره کمک 300 هزار تومنی دولت

وی افزود: مجموع این کمک که در نیمه دوم سال جاری انجام می شود، 12 هزار و 500 میلیارد تومان خواهد بود.

بلافاصله خبر فوق از سوی خبرنگاران پارلمانی در رسانه های مختلف منتشر شد، اما با خروج نمایندگان، اکثر آنها اساسا از چنین موضوعی اطلاعی نداشتند.

ماجرای کمک هزینه 300 هزار تومانی به 20 میلیون ایرانی از کجا آمد؟

کوهکن: امروز مصوبه ای نداشتیم

به عنوان نمونه محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی موج اظهار داشت: بر اساس آنچه که من در جلسه غیر علنی شاهد بودم، در این جلسه به یک اتحاد و انسجام نظر کامل بر روی موضوع واحدی رسیده نشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس مسائل مختلفی مطرح شد که یکی از موضوعات همین موضوع بود، اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

کوهکن تصریح کرد: اگر در جامعه موضوعی گفته شود، اما اجرا نشود به طور قطع تبعات منفی دارد و نباید به این صورت مسائل را در جامعه مطرح کرد.

وی ادامه داد: در جلسه فوق طرح های مختلفی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی مطرح شد، که یکی نیز ارائه کمک هزینه به صورت نقدی بود.

نماینده لنجان در مجلس اظهار  داشت: مقرر گردید که نمایندگان دولت، دستگاه های مرتبط، نمایندگان مجلس، کمیسیون های تخصصی و با همکاری بخش خصوصی پیشنهادها را بررسی و بهترین ها را برای رفع مشکلات اقتصادی انتخاب و پس از تصویب به اجرا بگذارند.

کوهکن در پایان تاکید کرد: بنابراین تا این لحظه پرداخت کمک هزینه 300 هزار تومان برای 20 میلیون ایرانی در حد یک طرح بوده و به تصویب نرسیده است.

نظر نقوی حسینی درباره کمک 300 هزار تومانی دولت

نقوی حسینی: اطلاعی ندارم

سیدحسین نقوی حسینی دیگر نماینده مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی موج اظهار داشت: من در جلسه غیر علنی امروز مجلس که با حضور آقایان نوبخت معاون رییس جمهور، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، مدیران وزارت صنعت و مدیران ارشد برخی از دستگاه ها حضور داشتم.

وی افزود: اما نشنیدم که گفته باشند به 20 میلیون ایرانی کمک هزینه 300 هزار تومانی و آنهم در دو نوبت داده می شود.

نماینده مردم ورامین تصریح کرد: البته شاید من دقت نکرده باشم، اما تا آنجا که اطلاع دارم چنین مصوبه ای اساسا در مجلس نداشتیم، چرا که جلسه امروز دارای مصوبه ای نبود و بیشتر همفکری انجام شد و دولت برنامه های خود را برای همفکری به مجلس ارائه داد.

آب پاکی سازمان برنامه و بودجه بر روی دست مردم: از قول ما حرفی نزنید

و بالاخره اینکه سازمان برنامه و بودجه به دنبال انتشار گسترده اخبار مربوط به کمک 300 هزار تومانی به 20 میلیون ایرانی اطلاعیه ای را صادر کرد.

در اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه آمده است: اطلاع رسانی نیابتی برخی نمایندگان از جلسه غیرعلنی مجلس فاقد اعتبار است و مورد تایید نیست و اگر بنابر اطلاع رسانی بود ضرورتی برای برگزاری جلسه غیرعلنی نبود.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • احمد

    بعدش چی؟!
    این ۳۰۰تومن هم تموم میشه...در ادامه چی؟!

  • ناشناس

    من حقوقم زیر دو میلیون تومانه و بازنشسته ام و تاکنون کمکی ندیدم و هیچ وجهی برام واریز نشده ولی بعضی از افراد بازنشسته که حقوقشان بالاتر 2و نیم میلیونه امروز گفتند برامون واریز شده. نکنه قرعه کشی شده

  • سهراب بدبخت

    خدا به همون احمدی نژاد خیر بده..اینقدر گفتن نادانه و نمیفهمه ولی یه بار 300تمون و یه بار 100تومن به همه داد.بدون تبعیض و بدون اینکه مردم رو مجبور کنه تحقیر بشن

  • علی وفا

    اطلاعات موجود درسیستم های دولتی انقدر دارای نقص است که در صورت تصویب چنین کمکی و اجرای آن در حق بعضی مردم که با صداقت حساب وکتاب دارن وهر جای دولت ثبت شده اجحاف خواهد شد هم دولتی ها و هم مجلسی ها می دانند وبا واقف بودن به این کار انجام دادن چنین کاری درست بنوده

  • علی بهرامی

    در مقابل این تورم و گرانی مبلغ سیصد هزار تومان به جایی نمی رسه تازه این هم سر کاری بود

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه