English

آخرین خبر از استیضاح شریعتمداری؛

تلاش برای توقف استیضاح وزیر صنعت/مجلس منتظر استیضاح وزیر صنعت یا معرفی وزیر جدید

آخرین اخبار از استیضاح وزیر صنعت حاکی از آن است که طرح استیضاح فعلا متوقف شده و دولت خود می خواهد در این زمینه با معرفی وزیر جدید اقدام کند.

تلاش برای توقف استیضاح وزیر صنعت/مجلس منتظر استیضاح وزیر صنعت یا معرفی وزیر جدید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سه شنبه هفته گذشته مقرر شد تا در کمیسیون صنایع موضوع استیضاح وزیر صنعت با حضور وی و طراحان استیضاح بررسی شود که محمد شریعتمداری از حضور در این جلسه خودداری کرد.

در همین ارتباط ملکی عضو کمیسیون صنایع مجلس به خبرنگار موج گفت: وزیر صنعت باید برای بررسی در این جلسه حضور پیدا می کرد اما به دلایلی که برای ما معلوم نیست، در جلسه حاضر نشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با عدم حضور وزیر در جلسه بررسی استیضاح، این طرح در صحن علنی مطرح خواهد شد، افزود: بنا به توافق با دولت روند استیضاح وزیر صنعت به صورت موقت متوقف شد تا این موضوع به شکل دیگر ادامه پیدا کند.

وی در ادامه در ارتباط با اینکه سرنوشت استیضاح به چه شکل دنبال می شود عنوان کرد: رییس دولت وعده داده تا این موضوع را در داخل دولت حل و این ماجرا به مجلس کشانده نشود. اما اگر این اتفاق توسط دولت صورت نگیرد، استیضاح طبق روال قانونی انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است زمانی که استیضاح وزیر به موضوع بررسی و دعوت از وی به کمیسیون می رسد در صورت عدم مراجعه به کمیسیون این موضوع به صورت خودکار به هیات رییسه مجلس ارجاع داده می شود و مراحل استیضاح ادامه پیدا خواهد کرد که در ارتباط با وزیر صنعت باید گفت این روال قانونی بنا به شرایطی متوقف شده است.

همچنین گفته شده است روحانی پیش از آنکه استیضاح شریعتمداری در دستور کار مجلس قرار بگیرد شرایط استعفای او را فراهم کرده است هر چند این موضوع از طرف وزارت صنعت تکذیب شد.

حسینی کیا عضو دیگر کمیسیون صنایع در این خصوص به خبرنگار موج توضیح داد: بحث استیضاح در اختیار هیات رییسه است و شنیده ایم که دولت برنامه ای برای حل موضوع دارد.

حسینی کیا در پاسخ به اینکه این موضوع در دولت به چه شکل برطرف می شود گفت: قرار بر این شد تا همزمان با برگشت رییس جمهور از مجمع عمومی سازمان ملل تا هفته دیگر جا به جایی های داخلی در دولت جایگزین استیضاح شود.

به گزارش موج هنوز چیزی مشخص نیست اما از بحث استعفای شریعتمداری مشخص است که برنامه هایی برای استفاده از ظرفیت شریعتمداری در بخش های دیگر وجود دارد. هرچند که رییس جمهور قول داده است که درهفته پیش رو 2 وزیر را برای وزارت خانه هایی که با سرپرست اداره می شوند معرفی و تکلیف وزارت صنعت را نیز مشخص کند.

از سوی دیگر خبرگزاری موج به نقل از حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد که استیضاح 4 وزیر به هیات رییسه مجلس تقدیم شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه