English

۲۵ روز از وعده علی لاریجانی گذشت

تکلیف اتهامات مطرح شده در جلسه استیضاح علی ربیعی چه شد

با گذشت بیش از 25 روز از جلسه پر حاشیه استیضاح علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هنوز خبری در خصوص برخورد با متخلفان و اتهامات مطرح شده در این جلسه به گوش نمی رسد.

تکلیف اتهامات مطرح شده در جلسه استیضاح علی ربیعی چه شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در روز هفدهم مرداد ماه جلسه پرتنش و پرحاشیه استیضاح علی ربیعی برگزار شد که طی آن اتهامات مالی سنگینی از سوی دو طرف مطرح گردید.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی وعده داد که حداکثر ظرف مدت دو هفته، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان این اتهامات بررسی و نتیجه آن اعلام می شود.

این در حالی است که از زمان استیضاح علی ربیعی تاکنون بیش از 25 روز می گذرد و هنوز وعده دو هفته ای رییس مجلس تحقق نیافته است.

اصل ماجرا چه بود؟

حاشیه ها و تنش های استیضاح علی ربیعی از زمانی آغاز شد که پورابراهیمی یکی از سرسخت ترین منتقدان علی ربیعی برای بیان مخالفتش پشت تریبون رفت.

وی ابتدا علی ربیعی را لابی گر خطاب کرد و گفت: مجموعه تحت مدیریت وزیر سابق کار بدهکارترین مجموعه کشور است.

سپس از وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه خواست تا پرونده عریض و طویل اطرافیان ربیعی و مشکلات اقتصادی زیاد آنها را بررسی و به مردم گزارش دهند.

اما زمانی که پورابراهیمی پای دختر مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس را به میان آورد، ماجرا وارد فاز جدیدی شد.

پورابراهیمی گفته بود: "آقای پزشکیان، زهرا پزشکیان مسئول فاینانس پتروشیمی جم چه نسبتی با شما دارد؟ همین اشاره دور جدید درگیری‌ها در صحن مجلس را کلید زد؛ ابتدا مسعود پزشکیان با اعتراض شدید در تذکری پاسخ داد که فرد یاد شده دختر اوست، اما با مدرک فوق ‌لیسانس شیمی از سال‌های قبل از آغاز وزارت علی ربیعی در پتروشیمی جم کار خود را شروع کرده و حقوق ماهیانه‌اش هم چیزی حدود 4 میلیون تومان بیشتر نیست.

تکلیف اتهامات مطرح شده در جلسه استیضاح علی ربیعی چه شد

وی ادعا کرد: دختر من در پتروشیمی جم کار می‌کند، لیسانس ندارد بلکه دارای تحصیلات فوق لیسانس است. او مسئول نیست بلکه پروژه‌ای را گرفته است. در فضای مجازی گفتند که دختر من ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد که باز هم درست نیست، او چهار میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

او افزود: دختر من فوق لیسانس شیمی از دانشگاه شریف دارد که قبل از آنکه آقایان سر کار آیند در پتروشیمی کار می‌کرد. آیا این به آن معناست که من رانت‌خوار هستم؟ اگر قرار باشد ما هم مثل آقای پورابراهیمی حرف بزنیم، می‌خواهید بگوییم که بچه‌های آنها و دار و دسته‌شان در این سیستم بیشتر درگیر هستند یا بچه‌های من؟ این حرف‌ها را که می‌زنند چه معنایی دارد.

نایب رییس مجلس خطاب به لاریجانی گفت: آقای لاریجانی این حرف‌ها انصاف نیست که از پشت تریبون زده می‌شود.

لاریجانی در واکنش اظهار کرد: حرف آقای پزشکیان درست است. نباید از پشت تریبون اسمی برده شود.

علی ربیعی هم در دور دوم دفاعیات خود وارد میدان پاسخگویی به محمدرضا پورابراهیمی شد و گفت: من واقعاً نمی‌خواهم وارد برخی از مسائل شوم. آقای پورابراهیمی، آقای کهنوجی را شما می‌شناسید. رزومه ایشان دست من چکار می‌کند؟ اگر ایشان مدیرعامل مس می‌شد، مشکل شما این چنین با من ادامه پیدا می‌کرد؟ لطفاً توجه کنید که این نامه از سوی اطلاعات نیروی انتظامی نوشته شده است. آقای پورابراهیمی این نامه را که بنده ننوشته‌ام. آقای پورابراهیمی هر نشستی که در هیأت مدیره استان داریم شما من را بیچاره می‌کنید و در استان شبکه می‌چینید. دختر آقای پزشکیان قبل از بنده در آنجا پروژه داشته است. ربطی به دوره بنده نداشته است. شما یک دختر مسلمان مؤمن شاگرد اول فوق‌ لیسانس را که قبل از دولت من در آنجا پروژه داشته و در آنجا کار می‌کرده، زیر سؤال می‌برید. این گونه نکنید.

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: رئیس بهزیستی سبزوار (حوزه انتخابیه مقصودی یکی از مخالفان ربیعی) یک خانم برجسته است اما به من فشار می‌آوردند که یا این فرد را بردار یا شما را استیضاح می‌کنیم. در اتاق من در جلوی چشم من بدون اینکه ترسی از من داشته باشند، در چشم من نگاه می‌کنند و می‌گویند سالی 500-400 میلیون تومان به حساب فرد مورد نظر واریز کن و به هر کسی که من می‌گویم بده.

علی رستمیان نماینده دلفان نیز مدعی پرداخت رشوه ۵۰۰ میلیونی توسط رییس بهزیستی برای سکوت درباره وضعیت و مشکلات استان لرستان شد و در عین حال به ممانعت بندپی، رییس بهزیستی که حالا سرپرست وزارت کار پس از علی ربیعی است، برای ورود این نماینده به برخی استانها برای رسیدگی به مشکلات، صرف۹۰۰ میلیون تومان برای هزینه همایش و مهمانی‌ها، خرید خودروی شاسی‌بلند از محل هزینه خرید ویلچر و کمک به ایتام و ... اشاره کرد.

تکلیف اتهامات مطرح شده در جلسه استیضاح علی ربیعی چه شد

وی گفته بود: توسط یکی از فرستادگان جناب آقای بندپی به بنده گفته شد 500 میلیون تومان به شما می دهیم به نام یک خیریه که هیچ حرفی درخصوص مشکلات بهزیستی مطرح نشود، یعنی 20 میلیون تومان به آن خیریه داده شود و 480 میلیون تومان را بنده برای توزیع بین فقرا و ایتام بردارم.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: این مسئله را بنده به رئیس مجلس و معاون وزیر اطلاعات گزارش دادم، متاسفانه رئیس سازمان بهزیستی از 500 میلیون تومان 20 میلیون آن را به خیریه پرداخت کرده و 480 میلیون آن را به خرید ماشین های شاسی بلند اختصاص دادند، یعنی پول خرید ویلچر برای معلولان را به مصارف دیگر اختصاص داده است، هر چند که وزیر مربوطه در پاسخ به این موارد تاکید کرد که چنین مسائلی در دوره قبل بهزیستی نیز دیده شده است.

رستمیان گفت: رئیس سازمان بهزیستی به شهادت مجمع نمایندگان استان لرستان در دو نوبت مربوط به سفر کاری و بار دیگر شرکت در همایش مدیران کل بهزیستی در استان لرستان حضور پیدا می کند. رئیس سازمان بهزیستی دختران مظلوم بهزیستی را با لباس فاخر در یک سیاه چادر در یک منطقه خوش آب و هوا در نظر گرفته و از این افراد شاهانه پذیرایی می‌کند. این پول ها از کجا تامین می شود؟ 900 میلیون تومان صرف هزینه همایش و مهمانی شاهانه آقای بندپی شده است! آیا کارگری که بخاطر او اشک می ریزید و آیا معلولی که عصا و ویلچر ندارد، از این سفره شاهانه استفاده می کرد و شما نسبت به آن واکنش نشان دادید؟

محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی نیز در واکنش به این موضوع در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها، این اظهارات را اتهام خواند و گفت: علت این اتهامات این است که فردی که آقای رستمیان به عنوان مدیر برای بهزیستی استان معرفی کرده بود اما فاقد شاخص‌های لازم بوده و در کمیته انتصابات سازمان بهزیستی رای نیاورد و منصوب نشد و فردی که مورد تایید سازمان بهزیستی بود برای این سمت انتخاب شد. متاسفانه آقای رستمیان دنبال این بود که این فرد را به سازمان بهزیستی تحمیل کند.

به دنبال این اتهام زنی ها رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه استیضاح علی ربیعی گفت که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ادعای مطرح شده از سوی وزیر کار در مورد یکی از نمایندگان را بررسی خواهد کرد.

تکلیف اتهامات مطرح شده در جلسه استیضاح علی ربیعی چه شد

 علی لاریجانی گفت: به هر صورت جلسه استیضاح برگزار شد و مطالب مختلفی هم گفته شد اما می‌توانستند برخی مطالب را نگویند، برخی مطالب دیگر هم درست نیست. نامه‌ای هم که آقای ربیعی دادند و گفتند که مربوط به شرکت ملی مس است در واقع مربوط به بهزیستی راور است که می‌گفتند که آقای پورابراهیمی گفته فلان فرد رییس اداره بهزیستی راور شود.

لاریجانی ادامه داد: اسم بردن از افراد خیلی غلط است، از دولت و آقای ربیعی که گفتند فلان فرد آمده و پول خواسته، می‌خواهم نام آن فرد را اعلام کنند تا هیات نظارت در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند.

رییس مجلس یادآور شد: در مدتی که با نمایندگان کار کردم ممکن است بگویند فلان فرد را در فلان جا قرار دهید، این متعارف است یا اینکه بگویند به بهزیستی پول بدهید اتفاق می‌افتد اما اینکه برای خودشان چیزی بخواهند اینطور نیست.

لاریجانی اضافه کرد: چه نمایندگان و چه دولت در مورد ادعاهایشان اسامی را به هیات نظارت بدهند، هیات نظارت هم در اسرع وقت موضوع را بررسی و اعلام خواهد کرد. به هر حال گفتن این حرف‌ها خوب نبود و جلسه می‌توانست بهتر از این باشد.

وی وعده داد که ظرف دو هفته این موضوع در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی و نتیجه اعلام شود، اما تاکنون و با گذشت 25 روز، هیچ گزارشی در اختیار مردم و رسانه ها قرار نگرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه