English

نوبخت:

مجبوریم نوع سیاست هایمان را عوض کنیم

سخنگوی دولت گفت: در پاره ای از مواقع مجبوریم نوع سیاست هایمان را عوض کنیم اما این به منزله عدم اعتماد به بخش خصوصی و کارایی آن نیست.

مجبوریم نوع سیاست هایمان را عوض کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز  دوشنبه 24 تیر و در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به نظارت و ارزیابی عملکرد گذشته بر اساس تقسیم کاری که بین دستگاه ها صورت گرفته، معطوف شده بود و امروز عمدتا به بازبینی بسته ها و برنامه هایی که برای مقابله با تحریم‌های آتی داریم، متمرکز شدیم.

واردات و صادرات ما از بنادر بویژه بنادر جنوب انجام می شود

وی افزود: یکی از مباحث تحریم مبادی ورودی و خروجی کشور است. واردات و صادرات ما از بنادر بویژه بنادر جنوب انجام می شود. امروز گزارش ویژه ای از وضعیت بنادر در شمال و جنوب مطرح شد که در آن گزارش دقیقی از اینکه چگونه حجم گسترده واردات و صادرات کشور در شرایط تحریم عبور دهیم ارائه شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه برای مقابله با مشکلاتی که بنادر ما دچار آن می‌شوند بررسی های لازم انجام گرفت، تصریح کرد: کشور ما ظرفیت بزرگی در حوزه بنادر دارد و می توانیم بگوییم که کل جنوب ایران با توجه به اتصال به دریای عمان و خلیج فارس به دریاهای آزاد متصل است.

در شمال کشور نیز راه آبی و دریایی داریم

نوبخت ادامه داد: در شمال کشور نیز راه آبی و دریایی داریم. با توجه به اینکه برخی از ظرفیت های بنادر مانند چابهار برای فعال شدن به شبکه حمل و نقل داخلی نیازمند است، به همین منظور جلسه فوق العاده ای را امشب با وزیر راه و شهرسازی در سازمان برنامه و بودجه خواهیم داشت تا بتوانیم برای اتصال خطوط ریلی جنوب مخصوصا چابهار به شبکه سراسری، تدابیری را اتخاذ کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه خوشبختانه امکانات کشور وسیع است، خاطرنشان کرد: برخی کشورها یک معبر بیشتر ندارند که اگر آن گلوگاه بسته شود راهی برای واردات و صادرات شان باقی نمی ماند، اما خوشبختانه ما از غرب، شرق، شمال و جنوب به مبادی متنوعی دسترسی داریم.

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت

وی افزود: در جلسه امروز هماهنگ شد که بخش خصوصی، نوع سیاست اقتضایی فعلی که اتخاذ کرده ایم را درک کند چون در پاره ای از مواقع مجبوریم نوع سیاست هایمان را عوض کنیم اما این به منزله عدم اعتماد به بخش خصوصی و کارایی آن نیست، بلکه بخش خصوصی در این شرایط حساس باید نقش تعیین کننده ای را به عهده بگیرد.

می‌توانیم از پس تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه و غیرعرف آمریکایی‌ها برآییم

نوبخت با بیان اینکه اگر همه با هم کنار یکدیگر باشیم، می‌توانیم از پس تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه و غیرعرف آمریکایی‌ها برآییم، اظهار داشت: خوشبختانه این توافق بین بخش خصوصی و دولت در جلسه امروز مورد تاکید و تایید قرار گرفت تا آنها ماموریت هایی را بر عهده بگیرند، همانطور که در زمان جنگ برخی از کارخانه های ما خط تولیدشان را متناسب با نیازهای آن روز تغییر دادند.

سخنگوی دولت ادامه داد: همه تلاش ما این است که با کمترین زحمت برای مردم گذر از تحریم ها را انجام دهیم و از همه ظرفیت برای سربلندی ملت ایران در شرایطی که یک کشور زور می گوید، و خوشبختانه این زورگویی بسنده به خود اوست، استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: امروز مسئولین کاخ سفید آنقدر مفتضح و منفور در سراسر جهان هستند که پیش از ورودشان به یک کشور مردم آن کشور زودتر برای اعتراض به سیاست های آنها وارد خیابان ها می شوند.

نوبخت در پایان گفت: در این مرحله ما حق هستیم و خوشبختانه پشتیبانی جهانی را داریم و حتی اگر آن را هم نداشته باشیم با پشتیبانی ملت از این مرحله عبور خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه