English

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با موج:

تبلور آرمان های امام خمینی در ساده زیستی رهبری و تاکید ایشان بر اقتصاد مقاومتی است

غضنفری گفت: تبلور آرمان های امام خمینی و انقلاب اسلامی را می توان در ساده زیستی رهبری و تاکید ایشان بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی مشاهده کرد.

تبلور آرمان های امام خمینی در ساده زیستی رهبری و تاکید ایشان بر اقتصاد مقاومتی است

کامران غضنفری درباره برآیند ارزش های انقلابی در محیط پیرامونی ایران و همچنین نسل داخلی کشور به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: نمود برآیند انقلاب اسلامی را در محیط بیرونی می توان در وضعیت کشورهای پیرامونی دید. شکست های آمریکا و نیروهای دست نشانده این کشور از نیروهای انقلابی نشان دهنده رشد شعارها و آرمان های انقلاب ایران است. به ویژه آنکه طیف جوان کشورهای منطقه از این آرمان ها استقبال می کنند و این تمایل روز به روز گسترش می یابد. 

وی افزود: در محیط داخلی هم علی رغم کارشکنی ها و عدم پیروی ها از سوی برخی جریان ها و مسئولین که در چند سال اخیر صورت گرفته، نتیجه دلخواهشان به دست نیامده است. این جریان غربگرا که امور اجرایی را در این چند سال به دست گرفته اند سعی کردند ارزش های غربی را در کشور ترویج  و حتی تلاش داشتند راه امام را تحریف کنند اما به لطف خدا شکست خوردند. هرچند سنگ اندازی هایی در مسیر انقلاب به وجود آمد. اما شکست آنها در رشد قابل توجه مجالس مذهبی مشاهده می شود. لذا کماکان آرمان های انقلابی برای نسل جوان ما جذابیت خود را دارد. 

این کارشناس سیاسی با اشاره به جلسه همنشینی چند روز قبل دانشجویان با رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: در این جلسه دانشجویانی با سلیقه و گرایشات مختلف سیاسی حضور داشتند اما نقطه اشتراک همه آنها آرمان خواهی و عدالت طلبی و علاقه به انقلاب و آرمان های انقلابی بود. لذا این مساله گویای آن است جریان غربگرا نتوانست جای پایی برای خود ایجاد کند. 

هرجا نیروهای انقلابی مسئولیت گرفتند کارهای با روحیه جهادی در کمترین زمان انجام شده است

وی در پاسخ به این سوال که چگونه در میان هجمه های روانی، تبلیغاتی و اقتصادی دشمن می توان انقلاب را برای نسل های بعدی بیمه کرد اظهار داشت: آمریکا و متحدانش سالهاست که در حال افزایش تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران هستند. در همین حال همراهی هایی که در داخل با آنها انجام می شد تا نشان دهند این نظام ناکارآمد است. لذا راه مقابله با این ها عمل به توصیه های رهبری است. آنچه خنثی کننده این فشارها است عمل کردن به راهکارهای انقلابی است و هر جا نیروهای انقلابی وارد شده اند و مسئولیت گرفته اند، کارها با روحیه جهادی در کمترین زمان انجام شده است. 

این تحلیلگر مسائل داخلی ایران تاکید کرد: اما هر جا مسئولیت به دست جریان های لیبرال افتاده، مردم ناراضی شده اند. ما می توانیم با تکیه به توان داخلی و اقتصاد مقاومتی تحریم ها را بی اثر کنیم اما جریان غربگرا به این مساله باور ندارد و همه نگاهشان به بیرون است. بسیاری از پیشرفت های صنعتی و علمی ما در سال هایی به وقوع پیوست که به توانمندی داخلی باور داشتیم. اگر این رویکرد در دستور کار قرار گیرد ما به موفقیت در حوزه آرمان های انقلابی نیز دست خواهیم یافت. 

برخی مسئولین با ثروت های هزار میلیاردی به کسی پاسخگو نیستند

غضنفری در خصوص اینکه چرا یکی از آرمان ها و شیوه زندگی امام خمینی که ساده زیستی بود، در چهل سال گذشته کمرنگ شد گفت: گروهی ثروت بادآورده ای را از طریق باند بازی و رانت به دست آوردند که نتیجه آن روی آوردن به اشرافی گری و مقابله با ساده زیستی بود. بررسی سال های اخیر نشان می دهد 95 درصد مسئولین کشوری در مناطق مرفه تهران زندگی می کنند. این به معنای دور شدن از ساده زیستی مورد تاکید امام است. امام خمینی فرمودند مسئولین باید از قشر متوسط و متوسط به پایین باشند اما در سال های اخیر خلاف آن عمل شد. نمونه این امر در دولت کنونی بارز است که نه تنها از قشر ضعیف نیستند بلکه برخی از آنان، ثروت های هزار میلیاردی دارند و به کسی هم پاسخگو نیستند که از چه راهی به دست آورده اند. 

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: در آبان ماه سال 95 هزینه یک روز ناهار هیات دولت در کرج میلیون ها تومان شد در حالی که همین مسئولین شب پرداخت یارانه 45 هزار تومانی را شب عزای خود اعلام می کنند. این نشان می دهد مفهوم ساده زیستی در این گروه وجود ندارد و حتی ساده زیستی امام را به تمسخر می گیرند. نقطه مقابل این سبک زندگی، زندگی ساده رهبری است که هنوز روی یک گلیم می نشیند، شبیه آنچه که حضرت امام داشت و مردم تفاوت میان این دو را متوجه می شوند. نتیجه این تضاد برای جامعه این خواهد بود که نیروهای انقلابی به ساده زیستی و آرمان های امام وفادار هستند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه