English

تخت روانچی:

هیأت حاکمه آمریکا فکر می کنند دنیا، دنیای ۵۰ - ۶۰ سال پیش است

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور بزرگ ترین مشکل هیأت حاکمه امریکا را دوری آنان از واقعیات دنیا دانست و افزود: آنان فکر می کنند که دنیا، دنیای ۵۰-۶۰ سال پیش است در حالی که اینطور نیست.

 هیأت حاکمه آمریکا فکر می کنند دنیا، دنیای 50 - 60 سال پیش است

به گزارش خبرگزاری موج، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور به اظهارات پمپئو علیه ایران واکنش نشان داد.

مجید تخت روانچی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در گفتگویی با اشاره به ادعاهای مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: سخنان شب گذشته وزیر خارجه امریکا از نظر محتوایی جدید نبود و ادامه خصومت چهل سال گذشته واشنگتن علیه کشورمان بود که­ با ادبیات­­ زننده و بی ادبانه بیان شد و از کلماتی استفاده کرد که لایق رژیم امریکاست.

وی افزود: سخنان دیشب پمپئو حاکی از توهم و سیر کردن هیأت حاکمه امریکا در دنیای دیگر است. او مسائلی را مطرح کرد که خیلی به هم چسبندگی نداشت امریکایی ها پس از خروج از برجام با این­ انتقاد شرکایشان مواجه شدند که اگر از توافق هسته ای خارج شوند جایگزینش چیست.

تخت روانچی اضافه کرد: شرکای امریکا در انتقاد از خروج واشنگتن از برجام­ خطاب به آنان می گفتند نمی توانید صرفا از این توافق خارج شوید و هیچ اقدامی نکنید به همین علت امریکایی ها تلاش کردند که جایگزین یا به قول خودشان پلن B معرفی کنند.

تخت روانچی..

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه سخنان دیشب پمپئو، نه استراتژی بود و نه طرح، بلکه برخی نکات علیه نظام و ملت ایران بیان کرد که کاملا محکوم و نشان دهنده ادامه خصومت امریکا با جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه پمپئو در سخنانش خواستار قطع رابطه کشورمان با طالبان شد اما طالبان را چه کسی به وجود آورد؟ طالبان را خود امریکایی ها به وجود آوردند و مقامات این کشور به این واقعیت اذعان کرده اند.

امریکایی ها نعل وارونه می زنند

تخت روانچی با بیان اینکه امریکایی ها نعل وارونه می زنند، اظهار داشت: گروه های تروریستی مانند داعش، القاعده و طالبان ساخته دست آمریکایی ها هستند اما به ما می گویند که نباید با طالبان ارتباط داشته باشیم و حال آنکه ایران در خط مقدم مبارزه با این گروه ها بوده و هست. ممکن است این نعل وارونه زدن تا مدتی نتیجه بدهد اما بالاخره مردم دنیا متوجه می شوند که چه می گذرد.

وی بزرگ ترین مشکل هیأت حاکمه امریکا را دوری آنان از واقعیات دنیا دانست و افزود: آنان فکر می کنند که دنیا، دنیای ۵۰-۶۰ سال پیش است در حالی که اینطور نیست و آنان به صرف قدرت نظامی و اقتصادی نمی توانند دیدگاه هایشان را به کشورهای دیگر دیکته کنند، چنانکه ­پس از سخنان دیشب پمپئو مقامات اروپایی در تایید برجام موضع گیری کردند.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور اظهارات مغایر سخنان پمپئو از جانب اروپایی ها را نشان دهنده منزوی بودن آمریکا برشمرد و تاکید کرد: آمریکایی ها با خروج از برجام انزوای خود را در عرصه جهانی ثابت کردند و با اظهارات پمپئو بار دیگر به فاصله چند روز و برای بار دوم انزوایشان در سطح بین المللی اثبات شد.

سخنان خیلی منفی و استفاده از الفاظ رکیک در عرصه بین المللی خریدار ندارد

تخت روانچی ادامه داد: آمریکایی ها باید یاد بگیرند که این نوع سخنان دردی از آنان دوا نمی کند؛ سخنان خیلی منفی و استفاده از الفاظ رکیک در عرصه بین المللی خریدار ندارد و این اظهارات نشان دهنده این است که گروهی که اکنون در هیأت حاکمه امریکا حضور دارند تحت تاثیر صهیونیست ها و گروه های تروریستی قرار دارند.

وی گفت: آنان تصور می کنند اگر با مردم ایران با این لحن صحبت کنند آنان را می ترسانند در حالی که اشتباه می کنند.

آمریکایی ها وقتی متوجه شدند که تحریم ها جواب نمی دهد پای میز مذاکره آمدند

تخت روانچی با اشاره به ادعای امریکایی ها مبنی بر اعمال تحریم های فلج کننده علیه ایران در دوره پیش از برجام­، با طرح این پرسش که نتیجه این تحریم ها چه شد، تصریح کرد: خود آمریکایی ها وقتی متوجه شدند که تحریم ها جواب نمی دهد پای میز مذاکره آمدند. آنان پس از اعمال چندین ساله تحریم های به اصطلاح فلج کننده مذاکرات هسته ای را با ما آغاز کردند، اگر این تحریم ها اثربخش بود چرا وارد مذاکره شدند؟ ­

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با اشاره به اظهارات دیشب پمپئو مبنی بر اعمال شدیدترین تحریم ها علیه کشورمان خطاب به امریکایی ها، گفت: شما هفت، هشت سال پیش تحریم های به قول خودتان فلج کننده را اعمال کردید و نتیجه معکوس گرفتید.

رویکرد کنونی امریکا نیز اثر معکوس خواهد داشت

وی با طرح این پرسش که تعداد سانتریفیوژهای ما قبل از تحریم های هشت سال پیش چه تعداد بود و زمانی که مذاکرات آغاز شد چه تعداد، تاکید کرد: تحریم هایی که از دید آنان تحریم های سخت بود نتیجه عکس داشت و مطمئنا رویکرد کنونی امریکا نیز اثر معکوس خواهد داشت و پس از مدتی به این نتیجه می رسد که سیاستشان پایدار نیست.

تخت روانچی در پایان با تاکید بر اینکه آمریکایی ها مطمئنا مجبورند تغییر روش بدهند، گفت: چون تازه کارند و در عالم سیاست نبوده اند فکر می کنند با گنده گویی، استفاده از الفاظ درشت و اتهام زنی هایی که لایق خودشان است می توانند مردم ما را بترسانند و کارشان را پیش ببرند اما قطعا در اشتباهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه