English

در حاشیه نشست هیات دولت؛

پاسخ اعضای کابینه دولت به سوالات خبرنگاران چه بود؟

صبح امروز چند تن از اعضا کابینه دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

پاسخ اعضای کابینه دولت به سوالات خبرنگاران چه بود؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، صبح امروز در حاشیه نشست هیات وزیران به ریاست حسن روحانی، چند از اعضای کابینه و افراد حاضر در این نشست به جمع خبرنگاران آمدند و به سوالات آنها پاسخ گفتند.

بطحایی

در همین رابطه سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش هم  در خصوص بازداشت معلمین در تحصن هفته معلم گفت: همه معلمین بازداشتی آزاد شدند البته یک نفر هنوز در بند است که مشکلش را حل خواهیم کرد.

وی افزود: ضرب و شتم معلم در هفته معلم پسندیده نیست.

وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلات دو هفته زمستانی اظهار داشت: ما موافق تعطیلات دو هفته ای زمستانی هستم و درحال مذاکره هستیم که تا قبل از آغاز سال تحصیلی تکلیفش روشن شود .

وی در مورد آزمون های کمک آموزشی بیان کرد: آزمون کمک آموزشی مقاطع تحصیلی ابتدایی باید جمع شود ولی این آزمون ها در مقطع تحصیلی متوسطه برای آماده سازی دانش اموزان برای کنکور انجام می شود. 

مراسم تکریم و معرفه وزیر دادگستری

علیرضا آوایی، وزیر دادگستری درباره همکاری نکردن برخی دستگاه ها از جمله وزارت دادگستری با وزارت کشور در اجرای منشور حقوق شهروندی گفت: بعد از ماموریتی که به وزارت دادگستری داده شد جلسه ای را در وزارت کشور و جلسه دیگری را هم به شورای عالی امنیت ملی داشتیم و این اظهارات درست نیست و ما در حال جمع آوری گزارشات تکمیلی در این حوزه هستیم که هم ماموریتی که شمخانی با شورای عالی امنیت ملی به ما داده و هم ماموریت وزارت کشور را انجام دهیم و بعد از تشکیل دو جلسه گزارشی را به رییس جمهور ارایه خواهیم داد.

وی در خصوص نظارت سازمان تعزیرات بر بازار در پی گرانی های اخیر و در ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: گزارشاتی مبنی بر احتکار اجناس توسط برخی از کسبه به بهانه های سیاسی و ارزی دریافت کرده ایم که سازمان تعزیرات و مجموعه های قانونی دیگر با استفاده از تمام ظرفیت های قانونی خود با این موارد برخورد خواهند کرد.

آوایی در ادامه از اجرای قانون استفاده از موارد جایگزینی به جای حبس یادآور شد: وزارت دادگستری و قوه قضاییه چندین سال است به این سمت حرکت می کند و در همین رابطه نیز قضات ما اقبال نشان داده اند و در تلاشیم این قانون را به خوبی اجرا کنیم.

وزیر دادگستری همچنین از ارسال نامه به دادستان کل کشور به منظور کاهش اختلاف نظر بین دولت و دستگاه قضا در مورد استفاده از فیلترشکن ها و فضای مجازی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک جلسه ای در این مورد برگزار خواهد شد تا بتوانیم در این فضای فعلی اختلاف نظرها را کاهش دهیم.

 

حاشیه جلسه هیات دولت

همچنین حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس جمهور در باره اقدامات انجام شده از سوی دولت به منظور حل بحران خشکسالی گفت: از سال گذشته دولت از سوی تمام دستگاه هایش در حال اجرای تعهدات خود در خصوص حل این بحران است و هم رییس جمهور و هم کلیه اعضای دولت در تلاشیم درخور شان ملت ایران در این خصوص اقدام شود.

امیری در پاسخ به سوال دیگری در مورد لزوم پیگیری لایحه های FATF و پالرمو از سوی دولت پس از خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: این لایحه ها از طریق رییس مجلس شورای اسلامی و هیئت رییسه در حال پیگیری است و لزوم رسیدگی به لایحه مبارزه با پولشویی صرف نظر از مباحث بین المللی به دلیل نیاز به اصلاح قانونی مبارزه با پولشویی تهیه و به مجلس برده شده است. لایحه دوم مبنی بر اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم بوده که بنابراین در دو سال گذشته که قانون ناقص بوده این لایحه نوشته و تقدیم مجلس شده است و رویکرد آن تقویت نهادهای داخلی است.

وی تاکید کرد: قضات کشور در برخی از موارد با خلاهای قانونی برای مبارزه با تامین مالی تروریسم مواجه بودند که باید این خلاها را جبران می کردیم و این نکته مثبتی است و در این لایحه تشخیص سازمان های آزادیبخش از سازمان های تروریستی بر عهده شورای عالی امنیت ملی قرار گرفته که این مسئله موجب تقویت نهادهای داخلی خواهد شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در واکنش به همکاری دولت و مجلس در ادامه اجرای برجام عنوان کرد: برجام فقط موضوع دولت نیست و همه نهادها با هم در ارتباطند و مواضعی که رییس جمهور بعد از خروج آمریکا از برجام اعلام کرده نیاز به عزم ملی، حمایت های مردمی و کمک های مجلس شورای اسلامی دارد و برای ما اتحاد در عمل و شئونات نظام لازم است و من پیش بینی می کنم قطعا مجلس در جهت تامین مصالح ملی و منافع ملی و انسجام ملی با دولت همراهی خواهد کرد.

امیری در مورد رد لایحه اصلاح ساختار از سوی مجلس یادآور شد: این مسئله از سوی کمیسیون رد شده بنا بر قانون منتظر هستیم رد لایحه از سوی کمیسیون به صورت مکتوب اعلام شود و دولت به مجلس درخواست بررسی آن را در صحن علنی مجلس بدهد.

هاشمی

در ادامه سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما گفته بودید زمانی که طرح تحول سلامت را اجرا می کنید خودگردانی بیمارستانها حذف می شود اما در حال حاضر اجرا می شود و بسیاری از بیمارستانها از پذیرش بیمارانی که هزینه بر است خودداری می کنند و این نگران کننده است، گفت: اولا من این را نگفتم ولی آرزو دارم این اتفاق بیافتد و بیمارستانهای ما به عنوان یک واحد اقتصادی مستقل اداره شوند و آیین نامه آن را هم به دانشگاهها ابلاغ کردیم که این در حال حاضر اختیاری است هر دانشگاهی که بخواهد می تواند بیمارستان را به صورت مستقل داشته باشد و وابسته به دانشگاه و به قول گفتنی "آقا اجازه نباشد".

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: اگر تخلفی است گزارش کنید اگر بیمارستانی است که خارج از مصوبه هیئت وزیران مطالبه ای داشته حتی به من هم نمی خواهد اطلاع دهید به 190 می توانید اطلاع دهید و پیگیری می شود. نه تنها بیمارستان دولتی بلکه بیمارستانهای خصوصی نیز باید بیماران اورژانسی را پذیرش کنند صرفنظر از بحث مالی و دفترچه بیمه. اگر تخلفی است باید پیگیری شود اما اگر حدس و گمان است آن را بیشتر دامن نزنید.

وزیر بهداشت و درمان در پاسخ به اینکه شنیده شده است که برخی از داروها قرار است از لیست کالاهای اساسی خارج شود، گفت: اینها همه شایعه است و به شایعات توجه نکنید به اندازه کافی رسانه های دیگر روی اعصاب مردم راه می روند. ما تصمیمی را جدای آنچه که در یکی دو سال گذشته رخ داده است جدید نداریم و مراقب می کنیم که آسیبی به مردم وارد نشود و برنامه ای هم برای این موضوع نداریم اگر وقتی تلاطمی در یکی دو ماهه اتفاق افتاده یا اتفاق بیافتد بدانید که در حال حاضر مهمترین کار ما بحث دارو و تجهیزات پزشکی و مراقبت از افزایش قیمت و تامین و دسترسی دارو است.

وی در پاسخ به این سوال که قرار است سه تا شش ماه دیگر تحریم های آمریکا برگردد و آیا در زمینه دارو با مشکل مواجه می شویم، گفت: تحریم های آمریکا برای ما مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر برگردیم به شرایط قبل و تحریم های سازمان ملل اتفاق بیافتد حتما برای ما مشکلاتی اتفاق می افتد و باید آمادگی داشته باشیم که اگر اتفاق افتاد در بخش غذا و دارو مشکلی برای مردم پیش نیاید و در این زمینه در حال برنامه ریزی هستیم.

قاضی زاده هاشمی در واکنش به اینکه شنیده شده است در از سال گذشته تاکنون 93 نفر بر اثر داروی بی کیفیت تالاسمی دچار مشکل شده اند، گفت: این موضوع را تایید نمی کنم. باید ببینم چه کسی این حرف را زده است و در کدام مجمع علمی به اثبات رسیده است. من در فضای مجازی می بینم و می دانم پشت این قضیه چیزی جز پول و سودجویی نیست. دارو هم با فیلترهای سختی وارد بازار می شود و برای تایید دارو حداقل باید دو سال مطالعه انسانی داشته باشد.

 

حاشیه جلسه هیات دولت

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه اقدام جدیدی در خصوص انسداد فیلترشکن‌ها آغاز نشده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بر اساس شواهد کاربران شبکه‌های اجتماعی در حال مقاومت در برابر دستور قضایی هستند و این موضوع امنیت فضای مجازی را با چالش مواجه کرده است. وی درباره ادعای مدیرعامل نرم‌افزار سروش مبنی بر عدم حمایت مجموعه وزارت ارتباطات از این پیام‌رسان داخلی، اظهار کرد: مدیران پیام‌رسان‌های داخلی در فروردین ماه امسال گزارشی به ما ارائه کردند و ارزیابی ما از این گزارش این بود که در مجموع پیام‌رسان‌های داخلی ظرفیت حدود ۱۵ میلیون کاربر فعال را خواهند داشت.

 

جمشید انصاری

 جمشید انصاری، معاون اداری استخدامی رییس جمهور درباره وضعیت تحقیق مجلس از مدیران دو تابعیتی و اعلام فرزندان دو تابعیتی برخی از وزرا گفت:طبق قانون کسانی که به استخدام دوات در می ایند باید تابعبت ایرانی داشته باشند. و وزارت اطلاعات مسئول تایید مدیران دو تابعیتی است. 

وی افزود: من در جریان این گزارش نیستم و باید گزارش را به طور رسمی ببینم. 

وی درباره تقاضای همکاری مجلس از وزارت اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی برای تهیه گزارش در خصوص مدیران دو تابعیتی اظهار داشت: هیات تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی مجلس، فقط یک بار با سازمان امور اداری و استخدامی مکاتبه کردند. آنها یک نفر را معرفی کردند تا با ما گفتگو کند که آن یک نفر هم تا امروز مراجعه نکرده است . 

انصاری درباره راه اندازی سامانه پرداخت حقوق مدیران دولتی گفت: این سامانه راه اندازی شده و حقوق فروردین و اردیبهشت مدیران در این سامانه وارد می شود.

امروز نیز در حالی دیدار اعضای کابینه با خبرنگاران به پایان رسید که خبری از حضور وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی برای پاسخ به سوالاتی در خصوص آخرین وضعیت بازار ارز، تاثیر بازگشت تحریم ها بر اقتصاد ایران و راهکارهای دولت برای جلوگیری از تلاطم بازار نبود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه