English

مشاور وزیر امور خارجه در پاسخ به موج:

ادعای حمله شیمیایی سوریه به غوطه شرقی، آخرین تلاش غرب برای حمایت از تروریست های این منطقه است

شیخ الاسلام با اشاره به ادعای غرب در رابطه با حمله شیمیایی ارتش سوریه به غوطه شرقی گفت: آمریکا، اسرائیل و عربستان برای جلوگیری از خروج آخرین تروریست ها از این منطقه و نمایش آخرین تلاششان در حمایت از آن‌ها چنین ادعایی را مطرح کردند.

ادعای حمله شیمیایی سوریه به غوطه شرقی، آخرین تلاش غرب برای حمایت از تروریست های این منطقه است

حسین شیخ الاسلام درباره علت ادعای حمله شیمیایی دولت سوریه به غوطه شرقی از سوی آمریکا در شورای امنیت به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: آمریکا در سوریه کاملا باخته است و در حال حاضر سرنوشت این کشور بدون حضور و نقش آمریکا در حال رقم خوردن است.

وی با اشاره به مذاکرات سه جانبه ترکیه، ایران و روسیه افزود: ایالات متحده تلاش داشت اراده خود را بر ملت سوریه تحمیل کند اما امروز این مردم سوری هستند که به کمک ایران، روسیه و تا حدی ترکیه به آینده خود شکل می دهند. بیش از هفت سال قبل آمریکا با همراهی شاهنشاهی سعودی، فرانسه، انگلیس، قطر و ترکیه تصمیم گرفتند حکومت دمشق را تغییر دهند و این را علنی هم اعلام کردند. در این راستا دست به هر جنایتی زدند اما موفق نشدند. ترکیه هم پس از مدتی متوجه رویکرد اشتباه خود شد و به دلیل ملاحظات امنیتی که خودش برای خود قائل است از آمریکا و عربستان فاصله گرفت. 

شیخ الاسلام تصریح کرد: ارتش سوریه در ادامه مبارزه با تروریست ها به آخرین منطقه ای که می تواند پایتخت این کشور را تهدید کند، رسیده اند. پس از پیروزی در حلب، موفقیت در غوطه شرقی یکی از مهمترین پیروزی ها به شمار می رود. موفقیت در حلب از تقسیم سوریه جلوگیری کرد زیرا حلب ظرفیت پایتختی برای بخش تجزیه شده از سوریه را داشت. 

این کارشناس مسائل بین المللی ادامه داد: با آزادی غوطه شرقی از دست تروریست ها، دوره تثبیت حکومت شروع می شود زیرا دیگر دمشق از جایی تهدید نمی شود. این در حالی است که آمریکا و به طور کلی غرب دیگر نقش اثرگذاری در تعیین آینده سوریه ندارند و در اجلاس سه جانبه کسی از آن‌ها برای مشارکت، دعوت نمی کند. در این شرایط غرب درصدد است تا آخرین زهر خود را بریزد.

مشاور وزیر امور خارجه تاکید کرد: آمریکا به همان بهانه نخ نما استفاده از سلاح شیمیایی توسل جسته است. بهانه ای که زمینه ساز حمله به عراق نیز شد و پیش از این هم به دولت سوریه چنین برچسبی را زده بود. عربستان، اسرائیل و آمریکا برای نمایش آخرین حمایتشان از تروریست هایی که در پنج درصد مناطق آزاده نشده غوطه شرقی حضور دارند، چنین موضوعی را طرح کردند که هزینه آن را مردم سوریه می پردازند. آن‌ها امیدوارند از این طریق مانع خروج تروریست هایی شوند که هنوز در غوطه حضور دارند و این پایگاه ها حفظ شوند.

وی خاطر نشان کرد: اما واقعیت این است که غرب و متحدانش باخته اند و بمباران های هوایی چیزی را تعیین نمی کند و آنچه تعیین کننده وضعیت است، نیروی زمینی است و به نظر من این باخت بزرگی برای غرب بشمار می رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه