English

نماینده اقلیم کردستان در عراق در پاسخ به موج:

کردها بهانه ترکیه برای حضور دائمی در داخل سوریه هستند

نماینده اقلیم کردستان عراق گفت: ترکیه در هیچ کجای دنیا وضعیتی که کردها برای خود به وجود می آورند را، تحمل نمی کنند. از این رو آنکارا اگر توانایی داشته باشد با بهانه مبارزه با کردها در مناطق داخلی سوریه می ماند.

کردها بهانه ترکیه برای حضور دائمی در داخل سوریه هستند

ناظم دباغ درباره اقدامات و اهداف ترکیه در عفرین به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: سیاست ترکیه مشخص است. این کشور در هیچ کجای دنیا وضعیتی که کردها برای خود به وجود می آورند را، تحمل نمی کنند. از این رو آنکارا اگر توانایی داشته باشد با این بهانه در مناطق داخلی سوریه می ماند اما مقاومت کردها در عفرین تا امروز اجازه نداده است حملات ترکیه به نتیجه برسد. 

وی با اشاره به برنامه ترکیه برای بازپس گیری مناطقی که زمانی تحت سیطره امپراتوری عثمانی بودند خاطر نشان کرد: در زمانی که داوود اغلو وزیر خارجه این کشور بود این بحث مطرح شد و علت اصلی همکاری ترکیه برای براندازی بشار اسد هم، آغاز اجرای این طرح بود. امروز هم مقامات آنکارا تلاش دارند این هدف را محقق سازند، اگرچه که در این مسیر پیروزی حاصل نخواهند کرد.

دباغ در خصوص کمک اقلیم کردستان عراق به کردهای عفرین به مانند آنچه در کوبانی به وقوع پیوست اظهار داشت: اقلیم در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی کند مخصوصا در عفرین. اما ما آمادگی ارسال کمک های انسانی به این منطقه را داریم و تاکنون مقداری از این کمک ها فرستاده شده است. 

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران در مورد آینده جنگ میان کردها و ترکیه در عفرین گفت: اگر کردها و دولت سوریه در چارچوب قانون اساسی این کشور به راه حل نرسند، مشکلات ریشه دارد می شود و ما شاهد جنگی طولانی میان دو طرف خواهیم بود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه