English

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفتگو با موج:

اگر در سوریه عملیات مستشاری انجام نمی شد اکنون هزار کیلومتر مرز مشترک با داعش داشتیم

سردار جوانی با بیان اینکه هدف داعش و حامیان خارجی آن تسلط بر عراق و سوریه بود گفت: اگر شهدای مدافع حرم و عملیات مستشاری ما در این مناطق نبود اکنون بیش از هزار کیلومتر مرز مشترک با داعش داشتیم.

اگر در سوریه عملیات مستشاری انجام نمی شد اکنون هزار کیلومتر مرز مشترک با داعش داشتیم

سردار یدالله جوانی درباره دوگانه امکان اعتراض مردم به مشکلات و ترس از تبدیل شدن کشور به سوریه دوم خاورمیانه به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: اعتراض از سوی بخشی از مردم و گروه ها در خصوص یک مساله مشخص مطرح می شود مثلا عده‌ای از کارگران حق دارند نسبت به تعویق افتادن حقوقشان اعتراض کنند و مسئولین هم باید به این درخواست ها رسیدگی کنند. 

وی ادامه داد: ما در ماه های گذشته شاهد بودیم که برخی موسسات مالی به دلیل سوء مدیریت دچار مشکلاتی شدند و سپرده‌گذاران احساس مال باختگی کردند و دست به اعتراض زدند. طبیعی است که مسئولان باید به این اعتراضات توجه کنند. لذا اصل گله مندی و اعتراض را نمی شود نادیده گرفت. اما اگر هوشمندی در کشور وجود نداشته باشد به دلیل نقشه های دشمنان می تواند وضعیت سوریه در ایران تکرار شود. این مساله باید از اعتراضات مردمی متمایز شود. 

جوانی تصریح کرد: وقتی سلطنت طلبها و منافقین فعال می شوند و عده ای را به آتش زدن و تخریب تحریک می کنند، اساسا ماهیت این وضعیت با اعتراضاتی که حق مردم است فرق دارد. ما در شرایطی هستیم که دشمنان می خواهند ثبات و امنیت ایران را از بین ببرند. آنچه باعث شد سوریه دچار بحران شود، راهپیمایی های اعتراضی مردمش نبود بلکه دشمنان بیرونی از اطراف این مطالبات را بهانه پیاده سازی نقشه های خود در این کشور قرار دادند. 

معاون سیاسی سابق ستاد کل سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: دشمنان ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران با صراحت اعلام کرده اند که دنبال تغییر رژیم و ساختارها هستند و اقدامات آنها که شامل تحریک مردم از طریق فضای مجازی و ماهواره، تحریم و فشار می شود، در راستای برهم زدن نظم کنونی کشور است. آنچه در روزهای گذشته اتفاق افتاد اعتراضی بود که تبدیل به اغتشاش شد. کسانی که پشت فتنه 88 بودند و بستر آن را در انتخابات ریاست جمهوری فراهم کردند، این بار با این احساس که فرصت فراهم است سعی کردند از نارضایتی اقتصادی استفاده کنند و اهدافشان را عملی کنند. 

برخی از افراد حاضر در ناآرامی ها جز طبقه مرفه و سرمایه دار جامعه بودند

وی با بیان اینکه همه افرادی که در ناآرامی های اخیر حضور داشتند افرادی با مشکلات معیشتی نبودند اظهار داشت: در برخی از جاها کسانی وارد روند صحنه شدند که مرفه هستند و جز سرمایه داران محسوب می شوند. خود این مساله نشان می دهد که باید هوشمندی زیادی داشت که در نهایت ورود مردم به میدان باعث خنثی شدن این برنامه شد. 

سردار جوانی در پاسخ به این سوال که بعد از بروز ناآرامی ها، چقدر ایران پتانسیل تبدیل شدن به سرنوشت سوریه را دارد گفت: اگر هم تاکنون این اتفاق رخ نداده است به دلیل هوشمندی مردم، نیروهای مسلح و رهبری بوده است. اگر غفلت کنیم دشمن شرایطی را فراهم می کند که ایران حتی از دیگر کشورها بدتر شود. اینکه تا امروز ما وضعیت عراق، لیبی، افغانستان و سوریه را پیدا نکرده ایم به خاطر اتحاد، اقتدار، وجود مردم و رهبری آگاه بوده است. 

هدف از بحران آفرینی های منطقه، برهم زدن امنیت و نظم سیاسی ایران است 

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: اگر شهدای حرم و عملیات مستشاری ایران در سوریه نبود، دشمن بعد از سوریه، با نیروهای بیشتری به سمت ایران می آمد چون هدف نهایی از این بحران آفرینی های منطقه ای، ایران است. از این رو باید پیشگیری می کردیم. در همین رابطه تشدید تحریم ها مقدمه ای برای تحرکات آتی دشمنان در کشور ما است. 

وی درباره اینکه با وجود حضور قدرتمند ارتش، سپاه پاسداران و نیروی بسیج چگونه امکان داشت اگر ما در سوریه و عراق با داعش نمی جنگیدیم امروز باید در همدان، کرمانشاه و مترو با آنها مبارزه می کردیم بیان داشت: باید دید اساسا تروریست ها در عراق و سوریه چطور پدیدار شدند. این کشورها هم ساختار نظامی خاص خود را داشتند اما وقتی توطئه بین المللی باشد نقشه طور دیگری است. لذا با بروز اعتراض در سوریه، تروریست ها از اطراف وارد این کشور شدند و برخی از کشورهای غربی از آنها حمایت کردند. در این وضعیت طبیعی است دولت حاکم قادر نیست به راحتی از خود دفاع کند. 

سردار جوانی با تعریف کلمه «داعش» خاطر نشان کرد: داعش به معنای حکومت اسلامی عراق و شام بود. این یعنی اگر ما به دور دست ها نرفته بودیم و با تروریست ها نجنگیده بودیم، پس از تسلط داعش بر عراق و شام ما با این گروه مرز بیش از 1000 کیلومتری پیدا می کردیم که مراقبت از آن بسیار سخت بود. از طرفی مرزهای شرقی ما هم به دلیل عدم ثبات در افغانستان ناامن تر می شد و امکان نفوذ از تمامی مرزها به وجود می آمد. به همین دلیل وقتی توطئه جهانی باشد به تحولات نباید به عنوان یک موضوع تروریستی نگاه کرد. در این شرایط عقل حکم می کند قبل از ورود دشمن، توانش را بگیریم. براین اساس این جمله درست است که اگر در عراق و سوریه نمی جنگیدیم امروز باید در داخل با آنها مواجه می شدیم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه