English

معاون عمرانی وزیر کشور:

تقویت شوراهای به تقویت نهاد های اجتماعی منتهی می شود

اگر نهاد شورا تقویت شود الگویی برای سایر نهادهای اجتماعی خواهد شد که بر طبق آن جامعه توسط مردم اداره خواهد شد.

تقویت شوراهای به تقویت نهاد های اجتماعی منتهی می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمد علی افشانی در نخستین نشست دوره پنجم شورای عالی استان ها گفت:آنچه امروز به عنوان قدرت انتخاب در اختیار ماست که حاصل هزینه ای است که بشر در طول تاریخ پرداخت کرده است. با این هزینه بشر آموخت خرد جمعی به از خرد فردی است و این خرد جمعی به معنای حضورمردم است. انتخاب توسط مردم صرفا یک رای نیست بلکه نتیجه تلاش های بشر در تاریخ برای رسیدن به حق انتخاب است.

وی افزود: شورای عالی استان ها متشکل از 75 نفر از 31 استان است. دبیرخانه شورا در تهران است. قریب 15 سال است که این شورا در کشور تشکیل می شود. شوراهای روستایی و شهر بدون وجود شوراهای فرداستی یعنی شورای بخش و شهرستان و استان و عالی استحکام نداشتند. قانونگذار به درستی ارتباط این شورا را با وزارت کشور برقرار کرد زیرا نقش کلیدی وزارت کشور در امنیت باعث اتخاذ تصمیم های درست شورا می شود. 

افشانی خاطر نشان کرد: شورای عالی یعنی نبود تبعیض، تقسیم قدرت و عدالت و یعنی کار و خرد جمعی. همه استان ها باید در این شورا نقش داشته باشند و مسئولیت های متعدد بگیرند تا بتوان قدم های اساسی برداشت. من از اعضا شورای عالی می خواهم با اشراف به قانون ارتباط معنادار خود را به وزارت کشور تبیین کنید. در اصول 101 تا 103 قانون اساسی نیز به اهمیت شورای استان اشاره شده است. می خواهیم فصل جدیدی از تعامل و اجرا را پی ریزی کنیم. این را یک وظیفه دینی و ملی می دانیم. اگر نهاد شورا تقویت شود الگویی برای سایر نهادهای اجتماعی خواهد شد که بر طبق آن جامعه توسط مردم اداره خواهد شد. 

معاون عمرانی وزیر کشور خاطر نشان کرد: اعضای شورای عالی زمانی می توانند وظایف خود را به درستی ایفا کنند که منافع مردم را بر منافع خود و نزدیکان و حزب خود ترجیح دهد و مبنای این مساله قانون است. تقویت نهادهای اجتماعی بستر همبستگی اجتماعی را فراهم می کند و این موضوع باعث مشارکت اجتماعی و در نتبجه تعلق ملی خواهد شد. این مسائل در نهایت به امنیت ملی و توسعه پایدار منتهی می شود که شاخص توسعگی کشورها هم مشارکت مردم در اداره جامعه خود است.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم قدم هایی اساسی برای شوراها و شهرداری های خود برداریم. امروز بسیاری از شهرداری های کشور دچار مشکلات هستند که حتی بعضا در پرداخت حقوق خود مشکل دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه