English

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

آمار دولت در حوزه اشتغال قابل دفاع نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آمار عملکرد دولت در حوزه اشتغال در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در شش ماهه اول سال جاری قابل دفاع نیست.

آمار دولت در حوزه اشتغال قابل دفاع نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، سید مهدی مقدسی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد شهدا، گفت: طی یک سال گذشته به طور مستمر با رییس‌جمهور، معاون اول و وزرای اقتصادی به صورت مکتوب و شفاهی درباره مشکلات شرکت‌های هپکو، آذراب، واگن پارس و ماشین سازی اراک تذکر داده و پیشنهاد دادم کمیته‌ای ویژه با اختیار تام برای شناسایی مشکلات و رفع آنها تشکیل شود تا مشکلات این کارخانجات به بحران حاد تبدیل نشود.

نماینده مردم اراک در مجلس افزود: اینکه بودجه صرف شود و مشکلات هم بار شود، زیبنده نظام نیست. از رییس‌جمهور و وزرای اقتصادی دولت می‌خواهم مشکلات شرکت هپکو و آذراب را به صورت ویژه حل کنند. هپکو و آذراب را به صورت موقت به صندوق حمایت از دولت واگذار کنید تا شرایط بهتری برای واگذاری آنها به وجود آید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس آمار عملکرد دولت در حوزه اشتغال در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در شش ماهه اول سال جاری را قابل دفاع ندانست و افزود: امسال انتظار داشتیم برنامه ششم موجب تحول در حوزه اشتغال شود اما آمار شش ماهه اول سال قابل دفاع نیست. از رییس‌جمهور و وزرای اقتصادی انتظار دارم در شش ماهه دوم جبران مافات کنند و به مردم شریف ایران و رهبری معظم گزارش دهند.

مقدسی با بیان اینکه به تفکیک قوا اعتقاد دارم، متذکر شد: دولت اختیار انتصاب مدیرانش را دارد اما برای اجرای خوب و قوی برنامه ششم توسعه، دولت باید در انتصاباتش دقت کند. وزیر کشور باید استاندارانی را انتخاب کند که مشکلات را حل کنند. نمایندگان وظیفه نظارت بر این وزارتخانه را دارند. از رییس جمهور در زمان انتخابات و دفاع از کابینه در مجلس حمایت کردم اما مطالبه به حق مردم برای اجرای برنامه ششم این است که افراد توانمند برنامه ششم را اجرا کنند. نمی‌خواهیم در کار دولت دخالت کنیم اما وظیفه نظارتی ما ایجاب می‌کند که مدیران قوی انتخاب شوند.

نماینده مردم اراک در مجلس هشدار داد: رییس‌جمهور و وزیر کشور مگر شما پیام مجلس را هفته گذشته دریافت نکردید؟ اگر دریافت نکردید به صورت جدی‌تر پیام دهیم. می‌خواهیم دولت در کارش موفق شود اما اتنظار داریم حرکت رو به جلو داشته باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه