English

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس

گزارش جامع وزارت کار برای بحث اشتغال هنوز به مجلس ارائه نشده است

حاجی دلیگانی با اشاره به عدم اجرایی شدن بحث های مطرح در مجلس توسط برخی نهادهای کشور گفت: در تاریخ 3 اردیبهشت ماه از آقای ربیعی خواسته شد در رابطه با اشتغال، کار جامعی انجام دهد که تاکنون گزارشی از طرح جامع این وزارتخانه ارائه نشده است.

گزارش جامع وزارت کار برای بحث اشتغال هنوز به مجلس ارائه نشده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه شنبه 4 مهر) گفت: شأن مجلس و رئیس  آن این است وقتی بحثی را مطرح می کنند باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه بنده تمام حرف های شما را یادداشت می کنم، ادامه داد: چند وقت پیش شما به کمیسیون عمران دستور دادید ظرف یک ماه گزارش پلاسکو را آماده کند  اما کمیسیون عمران با 6 ماه تأخیر این گزارش را ارائه کرد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس تصریح کرد: شما در تاریخ 16 فروردین ماه، 20 چالش اساسی کشور را برشمردید و مقرر شد مرکز پژوهش ها برای رفع آن گزارش دهد اما تاکنون گزارشی ارائه نشده است.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: شما در تاریخ 20 خرداد 96 به کمیسیون شوراها دستور دادید که قانون جامع انتخابات ریاست جمهوری را برای رفع نواقض موجود آماده کند اما هنوز گزارشی از بررسی این قانون ارائه نشده است و شما در تاریخ 3 اردیبهشت ماه از آقای ربیعی خواستید در رابطه با اشتغال، کار جامعی انجام دهد که تاکنون گزارشی از طرح جامع این وزارتخانه ارائه نشده است.

وی با تاکید براینکه  شما در تاریخ 20 تیرماه به آقای سیف گفتید که ظرف 7 روز یا دولت برای حل مشکل سپرده گذاران لایحه بیاورد یا راه کارهایی برای حل این مشکل ارائه شود که با گذشت بیش از دو ماه هنوز مشکلات سپرده گذاران پابرجاست؛ گفت: عدم اجرای بیمه شخص ثالث  را نمونه ای دیگر از بی توجهی به مصوبات مجلس است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: قانونی برای صدور گواهینامه برای افرادی که به خدمت نرفته اند به تصویب رساندیم اما اجرا نشده است.

علی لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: برای رفع ایرادات قانون انتخابات، ریاست جمهوری با شورای نگهبان جلسه گذاشتیم و کمیته متشکل از مرکز پژوهش ها، معاونت قوانین، دولت و کمیسیون شوراها در حال بررسی لایحه جامع انتخابات است. کلیات آن حدوداً آماده شده است.

وی ادامه داد: برای حل مشکل سربازان نیز مقرر شد جلسه ای با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر این، بررسی چالش های 20 گانه نیز در دستور کار مرکز پژوهش ها قرار دارد و دیروز در این خصوص جلسه ای با روسای کمیسیون ها داشتیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه