English

نماینده ویژه اعزامی مجلس به مرز میانمار:

هرگونه تعلل در ارائه کمک به آوارگان میانماری می تواند بزرگترین جنایت قرن را رقم بزند

نماینده ویژه اعزامی مجلس شورای اسلامی به مرز میانمار گفت: وضعیت بهداشتی در بین آوارگان میانماری اسفبار است و هر تعللی در کمک رسانی به آنها می تواند بزرگترین جنایت قرن را رقم بزند.

هرگونه تعلل در ارائه کمک به آوارگان میانماری می تواند بزرگترین جنایت قرن را رقم بزند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، هاجر چنارانی که چند روز قبل به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی برای بررسی وضعیت مسلمانان میانمار به منطقه مرزی میان بنگلادش و میانمار رفته بود، برای اولین بار گزارش خود از وضعیت مردم آواره این کشور را رسانه ای کرد.

وی اظهار داشت: در میانمار شاهد یک قتل عام انسانی بودیم، صدها هزار آواره میانماری به بنگلادش پناهنده شده اند و در این شرایط تمام سازمان های جهانی باید بدور از هرگونه توجهات نژادی و قومیتی وارد عمل شوند. 

نماینده مردم نیشابور و شهر فیروزه افزود: در بین آوارگان بیماری های عفونی و انگلی بیداد می کند. انواع امراض به وفور دیده می شود و لذا اولین چیزی که ما برای بهبود وضعیت این مردم نیاز داریم، کمک های بهداشتی-دارویی و بعد غذایی است.

وی مجلس با اشاره به اوضاع اسفبار کودکان آواره میانماری بیان داشت: آنجا کودکانی بودند که با تکه های از نی های خاصی در طول روز خود را سیر می کردند.

چنارانی درباره ارائه گزارش سفر خود به کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: کمیسیون پیش از سفر من به بنگلادش جلساتی برای بررسی وضعیت مسلمانان میانمار برگزار کرده بود. و بعد از ارائه گزارش این سفر نیز و در راستای ارسال دومین محموله کمک های انسان دوستانه ایران، یک تیم تخصصی کمیسیون به بنگلادش اعزام خواهد شد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان لزوم همکاری جهانی برای رسیدگی به آوارگان میانماری یادآور شد: تمام مجامع جهانی از جمله دیدبان حقوق بشر، کمیساریای عالی پناهدگان سازمان ملل، سازمان عفو بین الملل و سایرین در بهبود شرایط مردم این منطقه مسئول هستند و باید به کمک آنها بشتابند.

وی تاکید کرد: در صورتی که دیر وارد عمل شویم ممکن است بزرگترین جنایت قرن در بنگلادش و میانمار به وقوع بپیوندد.

گفتنی است، گزارش سفر بررسی وضعیت زنان و کودکان مسلمان آواره میانمار خانم چنارانی، در صورت صلاحدید کمیسیون امنیت ملی به صحن مجلس برده خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه