English

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک:

اروپایی ها موافق تمامی سیاست ها و دیدگاه های آمریکا نیستند

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک گفت: اروپایی ها با تمامی سیاست ها و دیدگاه های آمریکایی ها موافق نیستند و اطمینان می دهیم که ما در مسیر خود حرکت خواهیم کرد.

اروپایی ها موافق تمامی سیاست ها و دیدگاه های آمریکا نیستند

به گزارش خبرگزاری موج، زیگفرید براک روز شنبه در نشست خبری مشترک با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از سفر به تهران افزود: اهمیت دارد که خیلی زود دفتر اتحادیه اروپا در ایران تاسیس شود.
وی به موضوعات مورد بحث و بررسی در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهارکرد: در این دیدار درباره موضوعات زیادی از جمله روابط دو جانبه که به قرن ها قبل بر می گردد، صحبت کردیم.
رئیس مجلس نمایندگان بلژیک ادامه داد: برای همکاری های جمهوری اسلامی ایران و بلژیک در دوره جدید و در فضای پسابرجام باید تلاش بیشتر صورت بگیرد و باید تلاش خود را برای ارتقای مناسبات به کار گیریم.
زیگفرید براک افزود: برنامه دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران برای بهبود اقتصادی این کشور امیدوار کننده است و ما در این دیدار خرسند شدیم که رئیس مجلس بر نقش شرکت های خصوصی به عنوان موتور محرک اقتصاد ایران تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در این دیدار توافق کردیم مشکلات بانکی را با تمام قوا و هر چه زودتر برطرف کنیم و هر دو طرف باید تلاش کنند موانع بانکی را رفع کنند چرا که بدون مجاری بانکی نمی توان تجارت را به پیش برد.
رئیس مجلس نمایندگان بلژیک ادامه داد: با رییس مجلس شورای اسلامی توافق کردیم در خصوص برداشتن موانع بانکی تلاش کنیم.
زیگفرید براک مبارزه با تروریسم را یکی دیگر از محورهای دیدار خود با رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: ما در بلژیک با این مساله آشنا هستیم.
وی افزود: در پارلمان بلژیک کمیته ای برای بررسی ابعاد تروریسم تشکیل شده که ما امروز در دیدار رئیس مجلس درباره آن صحبت کردیم.
زیگفرید براک ادامه داد: ما برای مبارزه با تروریسم باید به همکاری های بین المللی توجه کنیم که پلیس بلژیک با پلیس ایران در سطح بالایی در این زمینه مذاکره داشته است.
وی همچنین گفت: در این دیدار در خصوص حقوق بشر صحبت و توافق کردیم مذاکرات حقوق بشری در چهارچوب حقوقی داشته باشیم و پذیرفتیم که مشکل حقوق بشر مشکلی است که در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد و ما باید به این بحث ها ادامه دهیم.
رئیس مجلس نمایندگان بلژیک افزود: خرسندیم که تصمیم و اراده در دو طرف وجود دارد و در گفت وگوهای حقوق بشری به فرهنگ و سنت ایران احترام خواهیم گذاشت و علاقه مندیم با فرهنگ و سنت ایران در این حوزه آشنا شویم.
زیگفرید براک همچنین به دیدار صبح امروز با خود با رئیس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دیدار با رئیس جمهوری و دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران زمینه را برای همکاری بین دو کشور در آینده فراهم می کند.
رئیس مجلس نمایندگان بلژیک صبح امروز برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد. وی امروز پیش از دیدار با لاریجانی با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری دیدار و گفت و گو کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه