English

امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر ویتنام:

آمریکا تاکنون اقدام موثری برای مبارزه با تروریسم در منطقه نداشته است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل گفت: هم آمریکای اوباما و هم آمریکای ترامپ تاکنون اقدام موثری برای مبارزه با تروریسم در منطقه نکرده اند.

آمریکا تاکنون اقدام موثری برای مبارزه با تروریسم در منطقه نداشته است

به گزارش خبرگزاری موج، نگوین هونگ تک سفیر ویتنام در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط رو به رشد ایران و ویتنام به ویژه همکاری های پارلمانی دو کشور گفت: همواره روابط پارلمانی ایران و ویتنام در سطح بالایی جریان داشته است و در برهه کنونی نیز مجلس شورای اسلامی از ارتقای سطح مناسبات فیمابین و دیدار متقابل روسای پارلمان های دو کشور استقبال می کند.

وی افزود: روابط پارلمانی تسهیل و تسریع کننده همکاری های دو کشور می باشند و در این راستا علاوه بر دیدار روسای مجالس، هیات های پارلمانی دو کشور در سطح گروه های دوستی پارلمانی و کمیسیون های تخصصی نیز می توانند تبادل شوند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در ادامه این دیدار با اشاره به تحولات منطقه و سیاست های دولت جدید آمریکا در قبال این تحولات گفت: دولت جدید آمریکا تاکنون سیاست جدی متفاوتی نسبت به دولت قبلی این کشور در قبال منطقه اتخاذ نکرده است و همچنان شاهد تداوم رفتار غیرسازنده آمریکا هستیم.

وی افزود: هم آمریکای اوباما و هم آمریکای ترامپ تاکنون اقدام موثری برای مبارزه با تروریسم در منطقه نکرده اند.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: به علت تعدد بازیگران و اختلاف دیدگاه های آنها سرعت طرح تصمیمات سیاسی کند است در حالی که سرعت بالای تحولات منطقه امنیت منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با اشاره به وضعیت کنونی یمن و حملات نابرابر سعودی ها به این کشور گفت: در سایه جنگ و حملات عربستان به یمن این کشور به پایگاه مهمی برای تروریست ها تبدیل شده است که امنیت آبهای آزاد را هدف گرفته اند.

نگوین هونگ تک سفیر ویتنام نیز در این دیدار با اشاره به آمادگی دولت و مجلس ویتنام برای تقویت روابط دو کشور گفت: تبادل هیات های سیاسی و پارلمانی میان دو کشور در جریان است و دولت و مجلس ویتنام از ارتقای سطح مناسبات ایران و ویتنام در همه زمینه های مورد علاقه دو طرف به ویژه روابط اقتصادی و فرهنگی فیمابین استقبال می کند.

وی افزود: همکاری های فرهنگی نقش مهمی در افزایش سطح همکاری های ایران و ویتنام دارد چون این همکاری ها کمک زیادی به شناخت مردم دو کشور از یکدیگر خواهد کرد.

نگوین هونگ تک سفیر ویتنام در پایان این دیدار مواضع کشورش در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی را تبیین نموده و بر ضرورت تمرکز بر راه حل سیاسی در قبال بحران های جهان تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه