English

وزیر پیشنهادی صنعت و معدن در مجلس

بخش صنعت و معدن ۲۲/۵ درصد از تولیدات ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است

شریعتمداری گفت: بخش صنعت و معدن 22/5 درصد از تولیدات ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و این اهمیت آن را نشان می‌دهد.

بخش صنعت و معدن 22/5 درصد از تولیدات ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود در صحن علنی مجلس، ضمن تقدیر از عملکرد وزیر پیشین صنعت، گفت:‌ کلیه برنامه‌های ارائه شده از سوی بنده مبتنی بر اسناد بالادستی است، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان داروی اصلی در برنامه‌های تقدیمی مورد توجه بوده و همچنین برنامه‌های رئیس‌جمهور و به خصوص برنامه ششم توسعه از مهمترین تکیه‌گاه‌ها در برنامه‌های اینجانب است. برنامه‌های اینجانب در سرفصل‌های مختلف مبتنی بر اندیشه تولید محوری رقابتی در کشور است.

وی افزود: بخش صنعت و معدن 22/5 درصد از تولیدات ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و این اهمیت آن را نشان می‌دهد، بخش صنعت هم 34 درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده و با کمال تاسف رشد صنعت کشور در سال‌های 91 و 92 منفی بوده که آثار آن بر اقتصاد کشور همچنان باقی است، البته در طی سال‌های اخیر این رشد به سمت مثبت رفته و امروز با رشد 6/5 درصد تلاش داریم برخی خلاء‌ها را جبران کنیم.

وزیر پیشنهادی صنعت ادامه داد: در بخش صنعت و معدن و تجارت با 49 هزار طرح نیمه تمام مواجه هستیم و 11 هزار و 200 طرح قالب بر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، همچنین از کل واحدهای صنعتی موجود در کشور قریب به 81 هزار واحد، واحد کوچک و متوسط هستند، در حوزه معادن ما دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده شناخته شده و ناشناخته هستیم که باید به آن توجه بیشتری شود،.

وی با بیان اینکه مجموعه معادن از حیث فناوری متاسفانه دارای ضعف‌های فراوانی هستند و باید در این زمینه قدم‌های موثری برداریم، تصریح کرد: ظرفیت‌های صنعت و معدنی بسیاری را در کشور ایجاد کردیم و طبق برنامه گسترش خواهیم داد.

شریعتمداری اضافه کرد: در 6 ماهه اول سال، اولویت‌های صنعتی را خدمت نمایندگان ارائه داده‌ایم،  از این فرصتی که در اختیارم است استفاده می‌کنم به یک نکته اساسی اشاره می‌کنم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه