English

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران

با همکاری مردم و حوزه صنعت خاموشی بیش از ۴ هزار مگاوات برق مهار شد

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: تقریبا ما پیک اصلی مصرف آب و برق را پشت سر گذاشتیم. البته اطمینان نداریم و ممکن است با موج جدید گرما روبرو شویم.

با همکاری مردم و حوزه صنعت خاموشی بیش از 4 هزار مگاوات برق مهار شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حمید چیت چیان در حاشیه نشات دولت در جمع خبرنگاران گفت: صنعت اب و برق از نظر توان اجرایی و صنعتی فناوری بسیار خوبی دارد و تنها چیزی که نگران کننده است برای این حوزه، موضوع ساختار غلط اقتصادی آب و برق است. 

وی افزود: اگر کشور بخواهد در آینده صنعت مطمن و تامین مطمن آب و برق را داشته باشد, باید راجع به این موضوع تصمیم گیری کند و من تصور می کنم وزیر آینده نیرو یکی از مهمترین کارهایی که بر عهده اش است این مساله است. 

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تقریبا ما پیک اصلی مصرف آب و برق را پشت سر گذاشتیم. البته اطمینان نداریم و ممکن است با موج جدید گرما روبرو شویم. الحمدالله صنایع، کشاورزان و مردم در موصوع مدیریت مصرف به خصوص برق همکاری خوبی داشتند. در کنار حدود 55 هزار مگاوات قدرت تولید برق عملی که ما داشتیم حدود 4 هزار تا 4500 مگاوات هم توانستیم مدیریت مصرف و بار را صورت دهیم. یعنی اگر قرار بود کار به صورت روال قبلی ادامه یابد ما بین 4 تا 5 هزار مگاوات خاموشی می داشتیم که این کار با برنامه ریزی دقیق و همکاری های حوزه صنعت در جا به جایی مصرفشان و هم در انداختن تعطیلات سالیانه شان به زمان پیک برق و هم کمکی که کشاورزان در خاموش کردن موتور برقی چاه ها و موارد دیگر از خاموشی عبور کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه