English

ابتکار در گفتگو با موج

آب شرب شهر تهران مشکلی ندارد

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: کیفیت آب شرب شهر تهران مشکلی ندارد.

آب شرب شهر تهران مشکلی ندارد

معصومه ابتکار در مورد موضوع کیفیت آب شرب تهران که اخیرا اظهارنظرهای مختلفی از سوی برخی مقامات مطرح شده است به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: مرجع تعیین کیفیت آب شرب وزارت نیرو و وزارت بهداشت که دستگاه نظارتی محسوب می‌شوند، است که البته هر دو مرجع تایید می‌کنند آب شرب تهران هیچ مشکلی ندارد. اخیرا هم در شورای عالی آب گزارشی از اقدامات صورت گرفته و نظارت‌ها ارائه شد که نشان دهنده بهبود کاملا آشکار کیفیت آب در تهران است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: همچنین بحث طرح‌های جدیدی مطرح شد که شامل تامین آب جدید، اصلاح سیستم آب‌رسانی، کاهش هدر رفت آب و بهینه‌سازی سیستم‌ها بود. نکته مهم در این میان مساله صرفه جویی و تغییر الگوی مصرف آب است. الگوی مصرف آب در شهرها مانند بخش‌های صنعت و کشاورزی کشور، مناسب نیست. باید تلاش کرد مصرف آب را به حداقل برسانیم که از این راه منابع آبی حفظ شود.

بهینه‌سازی مصرف انرژی و توجه به اقتصاد سبز باید از اولویت‌های دولت بعدی باشد

ابتکار در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین دستور کار دولت دوازدهم در حوزه محیط‌زیست از دید وی چه خواهد بود خاطر نشان کرد: دولت دوازدهم باید طرح‌های مصوب برنامه ششم توسعه را پیگیری کند که البته نکات ذکر شده در این برنامه خط‌مشی دولت یازدهم نیز بوده است. مسائلی از قبیل مقابله با آلودگی هوا و گازهای گلخانه‌ای، بهینه‌سازی مصرف انرژی و جلوگیری از هدر رفت آن که در آخرین جلسه هیات دولت در این خصوص مصوبه‌ای به تصویب رسید. همچنین موضوع احیای و محافظت از رودخانه‌ها، تالاب‌ها و آب های زیرزمینی و توجه به نقش محیط زیست در اقتصاد از دیگر موارد مهم به شمار می‌رود. در همین راستا در زمینه اقتصاد سبز در حال حاضر مالیات‌های سبز را در لایحه‌های ارزش افزوده داریم. لذا باید نگاه اقتصادی به محیط زیست ادامه یابد و بخش خصوصی نیز وارد این حوزه شود. زیرا آسیب‌هایی که از ناحیه تخریب و آلودگی طبیعت به اقتصاد وارد می‌شود قابل توجه است.

نظر خاصی در مورد ادامه فعالیتم در دولت دوازدهم ندارم

وی در خصوص ادامه حضورش به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: این مساله به تصمیم شخص رئیس جمهوری برمی‌گردد. من نظر خاصی ندارد. اما باید گفت که کار در این مسئولیت سخت، پیچیده و دشوار است. به ویژه که گاهی دامنه تخریب‌ها و تهمت ها از شخص مسئول فراتر می‌رود و خانواده‌ها را نیز درگیر می‌کند. با این حال کار در نظام جمهوری اسلامی ایران و خدمت برای این مردم افتخار است و من هم به رغم همه مشکلات به آن افتخار می‌کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه