English

رئیس سازمان محیط زیست در گفتگو با موج

اجرای طرح پرچم آبی برای تعیین کیفیت آب سواحل کشور/۴۳ بالگرد آبپاش برای مقابله با آتش سوزی درنظر گرفته شده است

رئیس سازمان محیط زیست گفت: در راستای بهبود کیفیت آب سواحل کشور و حل مشکلات آلودگی طرح پرچم آبی اجرایی می شود و مناطقی که این پرچم را دریافت کنند از استانداردهای لازم برخوردار هستند.

اجرای طرح پرچم آبی برای تعیین کیفیت آب سواحل کشور/43 بالگرد آبپاش برای مقابله با آتش سوزی درنظر گرفته شده است

معصومه ابتکار درباره اقدامات سازمان محیط زیست برای مقابله با وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کشور در فصل تابستان به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: جلوگیری و مقابله با آتش سوزی ها در جنگل ها نیازمند همکاری مردم با سازمان های ذی ربط است. لذا تاکید داریم گردشگران در فصل گرم و خشک از روشن کردن آتش در مناطق آزاد برای تهیه خوراک پرهیز کنند. در همین رابطه با اقدامات عامدانه برخی افراد نیز به شدت برخورد می شود.

وی ادامه داد: دولت نیز سازوکاری تحت عنوان برنامه جامع مقابله با آتش سوزی تدوین کرده که در حال حاضر عملیاتی شده است. این برنامه دارای یک ستاد فعال با همکاری وزارت دفاع، ستاد مدیریت بحران، سازمان جنگل ها و مراتع و سازمان محیط زیست است. در این خصوص برای واکنش سریع به وقوع آتش سوزی ها 43 بالگرد و هواپیما در 14 نقطه کشور مستقر هستند تا هرجایی لازم است فورا اعزام شوند.

ابتکار در مورد برگزاری مانورهای آمادگی برای خاموشی آتش سوزی ها خاطر نشان کرد: پس از ماه رمضان در اولین فرصت مانورهایی خواهیم داشت ضمن آنکه اکنون هم با همکاری مردم، سازمان های مربوطه و مقامات محلی هرگونه آتش سوزی در حداقل زمان ممکن مهار شده است.

رئیس سازمان محیط زیست درباره تعداد بالگردهای مهار آتش با توجه به وسط جنگل های کشور افزود: این تعداد با توجه به برآورد نیازها، کافی است.

وی درباره اقدامات سازمان محیط زیست برای رفع آلودگی سواحل کشورمان که در تابستان پذیرای گردشگران می شود، گفت: در این خصوص دو بحث اصلی مطرح است یکی پساب ها که وزارت نیرو در حال انجام طرح های توسعه جمع آوری و تصفیه فاضلاب است. همچنین در رابطه با حل مشکل پساب های صنعتی شهرک های صنعتی شمال کشور گام های خوبی برداشته شده هرچند که باید این اقدامات بیشتر شود.

ابتکار اظهار داشت: بحث دوم مربوط به احیای رودخانه ها و حل مشکل پس ماندهاست که مسوولیت اصلی آن با شهرداری ها و وزارت کشور است. برنامه های ما صرفا محدود به سواحل شمال کشور نیست و مناطق جنوبی را نیز دربرمی گیرد. از این رو ما در حال اجرای پرچم آبی هستیم. به این صورت که هر ساحلی که از کیفیت آب لازم برخوردار باشد یک پرچم آبی دریافت می کند که نشان دهنده سالم بودن آن منطقه آبی است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور در پاسخ به این سوال که چند درصد از سواحل کشور تاکنون پاکسازی شده اند گفت: در این خصوص درصد نمی توان ارائه کرد اما اقدامات ما در سواحل شمالی کشور بیشتر بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه