English

تاکید ایران و افغانستان بر ضرورت ریشه کن کردن گروه های افراطی

«صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، بر ضرورت همکاری منطقه ای و جهانی در راستای ریشه کن کردن گروه های افراطی و خشونت طلب و انزوای حامیان این گروه های تروریستی تاکید کردند.

تاکید ایران و افغانستان بر ضرورت ریشه کن کردن گروه های افراطی

به گزارش خبرگزاری موج، در این دیدار که در مقر وزارت خارجه صورت گرفت، ربانی مراتب تسلیت خود را به دولت و مردم ایران به خاطر حملات تروریستی روز گذشته در تهران، ابراز کرد.
صبح دیروز (چهارشنبه) در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که تاکنون منجر به شهادت 17 تن و زخمی شدن 52 نفر شده است.
یکی از مهاجمان انتحاری در حرم مطهرحضرت امام خمینی(ره)، قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. از سه مهاجم به مجلس شورای اسلامی نیز یک تروریست خود را منفجر کرد و 2 تن دیگر توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی به هلاکت رسیدند.
گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.
وزیر امور خارجه افغانستان و «محمدرضا بهرامی» سفیر ایران در کابل، در دیدار امروز همچنین در باره حملات تروریستی اخیر در «خوست»، کابل و «هرات» و موضوعات سیاسی اخیر در کشور گفت و گو کردند.
ربانی امروز همچنین با سفیران انگلیس و ترکیه نیز در کابل دیدار و در باره رویدادهای تروریستی یک هفته گذشته در افغانستان با آنان گفت و گو کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه