English

دعوت کانون دانشگاهیان ایران اسلامی از مردم برای شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی(ره)

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت گرامیداشت ۱۴و۱۵ خرداد از برای شرکت در مراسم ارتحال امام عظیم‌الشان(ره) دعوت کرد.

دعوت کانون دانشگاهیان ایران اسلامی از مردم برای شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی(ره)

به گزارش خبرگزاری موج، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت گرامیداشت 14و15 خرداد از برای شرکت در مراسم ارتحال امام عظیم‌الشان(ره) دعوت کرد.
در متن این بیانیه آمده است: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان روزه دار بویژه همکاران دانشگاهی در ماه مبارک رمضان، بیست و هشتمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) و پنجاه و چهارمین سالگرد قیام خونین پانزده خرداد 1342 و یاد شهدای این روز تاریخی را گرامی می‌داریم و در طلیعه بیست و نهمین سالگرد آغاز ولایت و رهبری امام خامنه‌ای مد ظله العالی نکاتی چند را به محضر ملت شریف ایران به ویژه دانشگاهیان عزیز تقدیم می‌داریم.
در ادامه این بیانیه آمده است: فلسفه قیام پانزده خرداد 42 حمایت مردمی و اصیل از مرجعیت دینی و رهبر نهضت اسلامی بود که به جرم پاسداری از اسلام و عزت ملت ایران، توسط رژیم شاه دستگیر و جان معظم له در معرض خطر جدی قرار داشت. مردم متدین وانقلابی در چنین شرایطی باپذیرش همه مخاطرات به صحنه آمدند تا حمایت خود را از پیشوا و زعیم عالیقدرخود به نمایش گذارند و در این راه از بذل جان هم دریغ نورزیدند.
کانون دانشگاهیان ایران اسلامی مطرح کرد: بی تردید پاسداری از خون شهدای پانزده خرداد و استمرارحرکت آن پیشگامان، درگرو پیروی و اطاعت صادقانه از ولی فقیه زمان و خلف صالح حضرت امام خمینی(ره) است که ضامن وحدت و انسجام ملت شریف ایران است و براساتید و فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی است که طلایه دار این حرکت و عزم ملی باشند و با در نوردیدن مرزهای دانش، تقویت و شتاب بخشی به نهضت تولید علم وجنبش نرم افزاری و نیز مجاهدت بی وقفه برای یافتن راه‌های جدید و میان برعلمی، به اقتدار و سربلندی روز افزون ایران عزیزدر میان کشورهای جهان یاری رسانند.
در این بیانیه آمده است: معرفی حضرت امام خامنه ای در جایگاه ولایت امر توسط مجلس خبرگان رهبری در سال 1368 نشان داد جمهوری اسلامی ایران، نظامی مردمی در چارچوب حاکمیت الهی است که در مسیر حرکت تکاملی خود همه موانع را از میان برمی‌دارد وبن بست برایش مفهومی ندارد. با تکیه بر بنیادهای فکری، مبانی ساختاری و سازوکارهای عقلایی قادر است مشکلات و چالش‌های داخلی و خارجی را یکی پس از دیگری پشت سر گذارد و آینده‌ای درخشان برای ایران سرافراز و همه دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان رقم بزند.
کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اعلام کرد: تداوم این منطق کارا و متعالی، توجه به توانمندی ساختارهای بومی، حمایت از استعداد و بنیه تفکر داخلی را توسط همه بخش‌های نظام می‌طلبد و امیدواریم که این مرام و مسلکی که کارآمدی خود را نشان داده بیش از پیش مورد عنایت قرار گیرد تا شاهد آثار و دستاوردهای فراگیر آن در کشور، منطقه و جهان باشیم. به مدد درایت و هدایت خردمندانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی امروز شاهد بالندگی هر چه بیشتر نظام مردم سالاری دینی در ایران و گسترش امواج اگاهی و مقاومت اسلامی در منطفه و جهان هستیم.

در این بیانیه عنوان شد: استمرار و پویایی این بالندگی نیازمند تلاش همه اقشار به ویژه دانشگاهیان برای به فعلیت رساندن هر چه بیشتر ظرفیت های نهفته و کمک به گسترش انتقال تجربیات عینی و موفق نظام اسلامی به سایر ملت‌های مشتاقی است که از الگوهای پیشرفت مبتنی بر اومانیسم حاکم بر جهان ناامید شده و در جستجوی راه و طرحی نو برای رشد و تعالی هستند.
بنابراین لازم است تمامی دانشگاهیان و نخبگان با نگاهی تمدن ساز بکوشند این تجربه گرانسنگ را با زبان علمی فراروی سایر ملت‌ها قرار دهند.
در ادامه این بیانیه عنوان شده است: بنیان‌های نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، انتخاب و استمرار امامت مقام معظم رهبری، پیشرفت‌های علمی و فناوری و در یک کلام معنادار شدن، واقعی و عملیاتی شدن تدریجی حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش در چارچوب حاکمیت الهی همگی نشان از موفقیت نگاه بومی و ملی و بی ثمر بودن نگاه غرب محور یا خارجی محور است، به همین جهت تداوم موفقیت در عرصه منطقه‌ای و جهانی، اقتضا می‌کند قوای حاکم به ویژه دولت دوازدهم با درس گرفتن از بدعهدی‌های نظام سلطه در قضیه برجام، در چهار سال آینده به توان و تفکر داخلی توجه اساسی کنند که این رویکرد مسلما ضامن موفقیت‌های بزرگ در عرصه‌های گوناگون به ویژه حوزه معیشت و اقتصاد است.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اعلام کرد: بدون شک باتکیه براقتصادمقاومتی می توان به چالش‌های عمده‌ای چون رکود پایان دادورونق وشکوفایی اقتصادی را به ارمغان آورد. از مهمترین الزامات نیل به این اهداف والا ، صیانت از مکتب فکری امام راحل و پیشگیری از تحریف اندیشه زلال وناب آن آیت یگانه دهر و نادره دوران است که اینک پرچمداری این رسالت تاریخی بردوش فرزندپارسایش امام خامنه‌ای است وبه فضل الهی وباهمت وبصیرت امت اسلامی به صاحب اصلی اش تحویل داده خواهد شد و در پایان ضمن دعوت همگان برای شرکت درمراسم سالگرد ارتحال، برای ملت همیشه درصحنه ایران بخصوص دانشگاهیان ارجمند تمنای توفیق، عزت و سربلندی داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه