English

سخنگوی دولت در نشست خبری

تهمت ها به دولت در مورد سند یونسکو شرم آور است/یارانه بیش از ۷۰ هزار نفر به اشتباه قطع شده بود

محمدباقر نوبخت با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در مورد سند 2030 گفت: نظر رهبری برای دولت اهمیت ویژه دارد و لذا تا رفع هرگونه ابهام, پیگیری متوقف شد. در این راستا گروهی سخنرانی رهبری را بزرگنمایی کردند و نکاتی را ترویج دادند که درست نیست از جمله انکه دولت سندی را مخفیانه امضا کرد که تهمت های موهنی به دستگاه دولت بود.

تهمت ها به دولت در مورد سند یونسکو شرم آور است/یارانه بیش از 70 هزار نفر به اشتباه قطع شده بود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمدباقر نوبخت با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در مورد سند 2030 گفت: نظر رهبری برای دولت اهمیت ویژه ای دارد و لذا تا رفع هرگونه ابهامی در این زمینه، پیگیری متوقف شد. در این راستا گروهی سخنرانی رهبری را بزرگنمایی کردند و نکاتی را ترویج دادند که درست نیست از جمله آنکه دولت سندی را مخفیانه امضا کرد که تهمت های موهنی به دستگاه دولت بود.  

وی با اشاره به سند 2030 ادامه داد: از نظر حقوقی آنچه در مجامع جهانی مانند یونسکو مطرح است پیمان نامه و قرارداد وجود دارد که قرارداد ها نیازمند تصویب مجلس است. سند 2030 قرارداد نیست و کسی از دولت آن را امضا نکرده است و لازم الاجرا هم نیست. سند 2030 یک بیانیه در حوزه آموزش است. این دست بیانیه ها در مجامع بین المللی با مخالفتی روبرو نمی شود اما در این سند فقط ایران برای برخی مفاد آن شرط گذاشت. 

نوبخت خاطرنشان کرد: باید وضعیت مشخص شود که ما باید عضو این نهادهای بین المللی بشویم یا خیر. زیرا ممکن است بیانیه های عنوان شود که با موازین ما مخالف باشد در این شرایط باید مخالفت ایران عنوان شود که در زمان اعلام بیانیه 2030 این کار صورت گرفت. 

سخنگوی دولت تصریح کرد: انتقاد زمانی به دولت وارد است که واکنشی به بیانیه یونسکو نشان نمی داد. اگر دین هم نداشتیم لااقل به خاطر هویت ایرانی حاضر به پذیرش هر موردی نبودیم. من اکنون شرم دارم از این تریبون برخی تهمت هایی که از طریق سند2030 به دولت نسبت داده اند بیان کنم. 

وی افزود: اینکه گفته شود آموزش با کیفیت برابر مخالفتی وجود ندارد. آنچه قابل اجرا است که با ارزش های دینی و فرهنگ ایرانی تطبیق داشته باشد. سکس یعنی جنسیت ولی برخی تلقی دیگری دارند. نمی دانم چطور از مفاد این سند آموزش خودارضایی کودکان 0تا 4 سال استخراج می شود. بحث ریشه کنی نابرابری جنسیتی در این سند عنوان شده که منظورش ایجاد امکان تحصیل برای دختران در کنار پسران است. 

نوبخت با بیان اینکه برخی با الفاظی درصدد تحریک احساسات مذهبی هستند، گفت: این مشی تکفیری است که تفسیری چنین متفاوت از اسناد دارند و اتهاماتی به دولت می زنند که واقعیت ندارد. 

وی در مورد حذف یارانه افراد پردرآمد توسط قانون گفت: ما ضمن حذف خانوارهایی که پردرآمد هستند، سامانه ای برای اعلام اعتراض ایجاد کردیم. از تیر 1394 یارانه بیش از 260 هزار نفر قطع شد اما بعد از آن یارانه بیش از 70 هزار نفر به دلیل تشخیص نادرست مجدد وصل شد. لذا از تیر 94 تا امروز بر حسب قانون بررسی هایی صورت می گرفت و اگر شخص یا خانواده ای پر درآمد تلقی می شد یارانه آن حذف می گردید و در صورت اعتراض بررسی انجام شده و اگر اشتباهی صورت گرفته بود یارانه مجدد برقرار می شد.لذا قطع و برقرار شدن یارانه افراد طبق قانون تا پیش از این اجرا می شده است و به مسایل انتخاباتی مرتبط نیست. 

نوبخت در مورد خبر برداشت 20 هزار میلیارد تومان دولت از خزانه در روزهای اخیر گفت: این خبر حقیقت ندارد. در کل سال 43 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه هزینه می شود ک سال قبل برای این مبلغ, تنها 11 هزار میلیارد تومان برداشت. نمیدونم این چه اظهاراتی است که مطرح می شود. 

وی در مورد مخالفت دولت با افزایش یارانه قشر آسیب پذیر گفت: این خبر دروع است. چنانکه مستمری این خانوارها از 71 هزار تومان 240 هزار تومان در ماه افزایش یافت. معتقدیم کسانی که نیازمندند اما تحت پوشش نیستند هم کمک بیشتری شود. ضمن انکه بیان قطع یارانه افراد ثروتمند را نگران نمیکند اما افراد اسیب مذیر را نگران میکند. لذا برای رفع شایبه انتخاباتی بودن پرداخت یارانه, یارانه اردیبهشت پس از انتخابات پرداخت می شود. 

وی در مورذ مشارکت حداکثری گفت: هرچه مردم در این نوع نظرخواهی ها شرکت کنند نظام مردم سالاری است که پشیبانی مردمی دارد. مشارکت بیشتر دلیل مقبولیت کشور و نظام است. اگر دولتی از پشتوانه ارا برخوردار باشد انچه انجام دهد مورد تایید مردم است. 

سخنگوی دولت در مورد تبلیغات صدا و سیما برای یک کاندید خاص تصریح کرد: بخش هایی که قابل اعتراص باشد به کمیسیوت تبلیعات ارایه می شود. اما برخی اقدامات زیاد تکرار می شود و دیگر نمیدانیم به کدامیک واکنش نشان دهیم. 

نوبخت در خصوص مابه تفاوت فروش انرژی و پرداخت یارانه به مردم که رقمی 69 هزار میلیارد تومان است به خبرنگار خبرگزاری موج گفت:

قانون هدمندی توصیه می کند که برای اینکه قیمت حامل های انرژی و اب کمتر از قیمت منطقه ای است,دولت اجازه دارد در چند مرحله به قیمت منطقه ای برساند و این پول به دست امده را اولا تمام هزینه های تولید حامل ها را پرداخت کنند دوم انکه مابقی به سه بخش تقسیم شود که 50 درصد به مردم, 30 درصد به تولید و 20 درصد به خزانه دولت برای امور جاری پرداخت می شود. 

وی افزود:امار نشان می دهد که 69 هزار میلیارد تومان فروش داریم که البته بعد از خارج شدن فروش برق این رقم به 51 هزار میلیارد تومان می رسد. که با توجه به خرج های لازم  از جمله نوسازی ریل ها و پرداخت هزینه های حانل انرژی, 36 هزار و 600 میلیارد تومان می ماند. که الان ما 42 هزار میلیارد تومان پرداخت میکنیم یعنی در واقع 20 درصد مربوط به دولت و مبلعی دیگر را به این رقم نهایی یارانه می افزاید تا یارانه ها واریز شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • الهی

    گر خوب است چرا مخفیانه ا !!

  • علی

    آقای نوبخت بس کن دیگه حال مارو بهم زدی با این هجویاتت ، خوبه تا الان نمیدونستیم سکس یعنی چی ازت یادگرفتیم خدارو شکر باز یکی بود به ما بگه. بعد از فرمایش رهبری نهایت بی شرمی است که میگی ابهاماتی وجود داره واسه همین متوقف شده، ابهامات؟کدوم ابهام ؟ اگه برات مبهمه برو رفع ابهام کن

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه