English

بازدید از مرکز اسناد دفاع مقدس ارتش و فصلنامه الماس

تاکید پوردستان بر جمع‌آوری کامل اسناد دفاع مقدس

امیر سرتیپ احمدرضا پورستان جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران از مرکز اسناد دفاع مقدس ارتش و فصلنامه الماس ایران بازدید کرد.

تاکید پوردستان بر جمع‌آوری کامل اسناد دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری موج، در این بازدید، ابتدا امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این مرکز گفت: مرکز اسناد دفاع مقدس ارتش با جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس و ثبت و ضبط تاریخ شفاهی با همکاری فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش هزاران ساعت فیلم و مصاحبه در غالب تاریخ شفاهی برای آیندگان جمع‌آوری کرده است.

وی ادامه داد: فصل نامه الماس ایران نیز به منظور جلوگیری از تحریف و فراموشی وقایع دفاع مقدس و همچنین برای آشنایی پژوهشگران دفاع مقدس و دوست‌داران راه ایثار و شهادت بر پایه نشست‌های مفهومی تاریخ شفاهی مستند، با کوشش محققان و پیشکسوتان این عرصه  تهیه و در پایان هر فصل در اختیار تمام سازمان های دولتی، فرماندهان، مراکز پژوهشی و دانشگاهی و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

در ادامه این بازدید، امیر سرتیپ پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش پس از بازدید از قسمت‌های مختلف و آشنایی با اقدامات انجام شده در جمع کارکنان و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش پیشکسوتان و فرماندهان ارتش در دفاع مقدس گفت:همانگونه که در دوران دفاع مقدس و در بحرانی‌ترین شرایط در برابر دشمن متجاوز سینه سپر کردند، هم اکنون نیز در برابر تهاجم فرهنگی دشمن با سینه‌ای مالامال از ناگفته‌های جنگ، از مرزهای فرهنگی این مرز و بوم دفاع می‌کنند و با سلاح قلم و زبان به صحنه پیکار شتافتند. این کارهای انجام شده و در حال انجام، ستودنی است و برای امروز و آیندگان گنجینه‌ای است که مایه مباهات خواهد بود.

وی افزود: هر فرمانده و پیشکسوتی خاطراتی دارد که شاید تا به امروز نتوانسته به زبان بیاورد و یا کسی از او نخواسته که چیزی بگوید، اما شما با این کارتان این گنج نهفته را  از دل دلاورمردان عرصه پیکار بیرون آورده و برای تحقیق و پژوهش و افتخار و سربلندی در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهید و این کار بزرگی است.  جمع‌آوری کامل اسناد دفاع مقدس و بکارگیری آن در تمام پروژه های تحقیقاتی بایستی سرلوحه امور قرار گیرد و توسعه کمی و کیفی این مرکز جزو اولویت‌های کاری ما خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه