English

حجت الاسلام حسینیان:

ارتش در زمان دفاع مقدس وظیفه خود را به خوبی انجام داد

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: ارتش نقش خود را در زمان دفاع مقدس برای حفظ یکپارچگی ایران به خوبی نشان داد.

ارتش در زمان دفاع مقدس وظیفه خود را به خوبی انجام داد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ایران در آیین رونمایی از پنج جلد از کتاب‌های دفاع مقدس گفت:رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس رونمایی از تاریخ باشکوه و جزیی از انقلاب است.

وی افزود: نقش ارتش در تاریخ انقلاب بر هیچ کس پوشیده نیست. وقتی انقلاب به پیروزی رسید تعداد کثیری از گروه‌های غیر مذهبی داعیه خود مختاری را در گوشه‌هایی از کشور به ویژه در خوزستان، کردستان و گنبد برای براندازی نظام نوپای انقلاب سر دادند، اما ارتش که یک سازمان تازه متولد شده بود در مقابل این ادعاها ایستادگی کرد و ایران را نگه داشت.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمن از همان اوایل انقلاب از نام ارتش جمهوری اسلامی ایران هراس داشت و متواری ‌می‌شد ولی ارتش در حفظ و یکپارچگی ایران وظیفه خود را به نحو شایسته انجام داد.

حسینیان همچنین به نقش ارتش در دوراندفاع مقدس پرداخت و گفت: دشمن سال 59 یک جنگ تمام عیار را با حمایت‌های بلوک شرق و غرب علیه ایران آغاز کرد و از تمامی تجهیزات بزرگ دنیا نیز استفاده کرد اما ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود و به تنهایی در مقابل جهان ایستادگی کرد و وظیفه خود را در یکپارچگی ایران نشان دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در تاریخ ایران می‌بینیم هرگاه جنگی اتفاق افتاد قطعه‌ای از خاک مقدس مان از کشور جدا شده است اما در دوران دفاع مقدس یک وجب از خاک  ایران اسلامی جدا نشده که این را مرهون تلاش و رشادت‌ها و شها‌مت‌های ارتش است.

حسینیان بقای ارتش را نیز مرهون حضرت امام خمینی (ره) دانست و افزود: بقای ارتش جمهوری اسلامی مرهون اندیشه و دیدگاه و بصیرت حضرت امام است. امام خمینی ارتش را می شناخت و درک کرده بود. امام بزرگوار ما یک تنه بربقای ارتش ایستادگی کرد و این نشان از ارتباط بین حضرت امام و ارتش بود.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ارتش با چنین ماهیتی و شناختی که حضرت امام از آن داشت به خوبی توانست از عهده وظیفه خود که حفظ و تمامیت ارضی کشور است سربلند بیرون آید ‌و ما امروز این استقلال، ایثارگری‌ و رشادت و شهادت را که نیاز به پیام رسان دارد را که همان پیشکسوتان است را باید ارج نهیم و باید روایت ها را از زبان خود پیشکسوتان دوران دفاع مقدس ثبت و ضبط کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی