English

کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به موج

تاثیر اعلام رسمی اموال نامزدها بر افزایش اعتماد به نظام/مردم باید چطور برخی از سفره انقلاب بهره مند شدند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: شفافیت مالی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باعث تشخیص درست مردم برای آینده کشور می شود ضمن آنکه آگاهی از اموال و دارایی های مسولین اعتماد از دست رفته پس از غارت صندوق فرهنگیان و دریافت های نجومی را باز خواهد گرداند.

تاثیر اعلام رسمی اموال نامزدها بر افزایش اعتماد به نظام/مردم باید چطور برخی از سفره انقلاب بهره مند شدند

رضا سراج در مورد تاثیر شفافیت مالی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بر افکار عمومی و جریان انتخابات به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: این چالش مهمی در این دوره از انتخابات است و می تواند بر افکار مردم موثر باشد. بعد از ماجرای اختلاس و به یغما رفتن دارایی صندوق ملی فرهنگیان و فیش های نجومی ضربه ای به اعتماد ملت به مسئولین نظام به وجود آمد. در همین حال هر از گاهی در شبکه های اجتماعی عکس هایی از خانه های مسئولین، دارایی ها و سبک زندگی خانواده آنها منتشر می شود که مردم با دوگانگی روبرو کرده است.

وی ادامه داد: در همین حال دور زدن قانون توسط دختر وزیر آموزش و پرورش برای واردات 200 میلیونی لباس چینی با برند تقلبی ایتالیایی توسط شرکتی که مجوز واردات محصولات صنعتی را دارد در تلویزیون اعلام شد که اعتماد عمومی را خدشه دارد کرد. در این راستا برای رفع بی اعتمادی، خوب است نامزدها در مناظره سوم لیست اموال خود، برادر تاکید می کنم برادر و بستگان درجه یکشان را اعلام کنند و همچنین بیان کنند افراد خانواده آنها کجا زندگی می کنند و کجا درس می خوانند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: در این صورت است که مردم می تواند به تشخیص درست برسند و رئیس جمهوری در تراز معیشت و زندگی خود و نظام اسلامی انتخاب کنند. در همین رابطه پیشنهاد می کنم که صدا و سیما برای تنویر افکار عمومی برنامه ای در خانه نامزدها ضبط و پخش کند تا پاسخی به شایعات در مورد خانه های مسئولین باشد که در شبکه های اجتماعی عنوان می شود. زیرا برای مردم سوال است که آیا واقعا رئیس جمهور کشورشان در کاخ 45 میلیارد تومانی زندگی می کند یا خیر.

سراج درباره انتخاب رئیس جمهور ساده زیست برای آینده کشور تصریح کرد: بدون شک این انتخاب به مثابه چک سفید امضا نخواهد بود و باید نهادهای نظارتی کماکان اعمال نظر کنند و مراقب باشد باندبازی شکل نگیرد.

وی در خصوص اعلام رسمی هاشمی طبا در مورد عدم بیان اموال و دارایی هایش اظهار داست: حتما سطح دارایی ها آنقدر بالا است که مایل نیست عمومی شود و یا اینکه به دلیل دیگری تمایلی به شفافیت ندارد که در هر صورت علامت سوالی برای مردم ایجاد می شود. این کار نشانه خوبی نیست زیرا مردم حق دارند بدانند برخی چطور از سفره انقلاب بهره مند شدند و آنها نمی توانند بهره مند شوند؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه