English

مهدوی: مسئولان اجازه ندهند فضای انتخابات چند قطبی شود

امام جمعه موقت استان اصفهان گفت: ورود مردم به انتخابات بر اساس وظیفه و تکلیف شرعی است.

مهدوی: مسئولان اجازه ندهند فضای انتخابات چند قطبی شود

به گزارش خبرگزاری موج، «سیدابوالحسن مهدوی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رکن اساسی خطبه را تقوای الهی و رعایت آن در رفتار فردی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: تقوا از اموری است که دارای عوض نیست و انسان متقی انسانی است که مالک بر غضب و شهوت خود باشد و چنین انسانی حریص بر انجام عمل صالح و جدی در انجام حدود الهی است.

وی با اشاره به تائید طرح یک فوریتی تبدیل سازمان گردشگری به وزارتخانه، گفت: برای وزارتخانه نشدن قانون و ستاد امر به معروف و نهی از منکر متأثر شدم که به بهانه‌های مختلف این کار را به تعویق انداخته‌اند در حالی که حضرت امام بر وزارتخانه شدن آن توصیه داشتند و همه توصیه‌های امام انجام شد به جز این توصیه.

امام جمعه موقت اصفهان در خصوص انتخابات ریاست جمهوری گفت: مجلس خبرگان شش نفر دارای صلاحیت را اعلام کرد و همانطور که آیت‌الله جنتی در جلسه‌ای یکی از شرایط ریاست جمهوری را رعایت تقوا دانست، تعیین کردن افراد طبق شرط قانون اساسی کاری مشکل است و باید بدانیم عزیزان شورای نگهبان با سعی در رعایت حدود، آنچه در قانون اساسی است را انجام می‌دهند.

مهدوی اظهار کرد: وظیفه مسئولان و مردم این است که دوقطبی یا سه قطبی‌سازی فضای انتخابات که در برخی دوره‌های گذشته به وجود می‌آمد، در این دوره به وجود نیاید، چون این دو یا سه قطبی شدن جامعه از سعی کاندیدا و طرفداران آنان در تخریب رقبا و دادن وعده‌های دروغین به وجود می‌آید.

وی افزود: باید در ایجاد انتخابات سالم، پرشور و با امنیت که مقام معظم رهبری در دیدار ارتش بر آن تأکید داشتند تلاش کنیم و کاندیداها با رعایت رقابت‌ها، رفاقت‌ها را فراموش نکنند و برنامه‌های خود را آنگونه که در توان دارند بیان کنند و با قاطعیت از آنچه نمی‌توانند انجام دهند سخن نگویند و در میان مردم هم یأس ایجاد نکنند.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: ورود مردم به انتخابات تکلیفی شرعی است و رأی مردم مشروط و محدود به بودن رئیس جمهور در محدوده قانون و شرع است و رأی به معنای چک سفید امضا نیست.

وی با اشاره به عید مبعث در هفته آینده اظهار کرد: مبعث از اعیاد بزرگ اسلامی است و در قرآن کریم نیز از این عید به‌عنوان منت خداوند بر مومنین یاد شده و می‌دانیم که منت گذاشتن در مباحث اخلاقی ممنوع است و عمل نیکو را باطل می‌کند اما در واقع قصد خداوند از این آیه قدر دانستن انسان از نعمتی است که به او داده شده است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سالگرد شهادت امام موسی کاظم(ع) افزود: در دوره امامت ایشان فاسقین خلافت چون می‌دانستند حکومت حق آنان نیست، نگران وجود ایشان بودند و سعی در قدرتمند کردن خود داشتند و این کاری است که اکنون نیز دشمنان انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: امروزه نیز مستکبرین با مشکلاتی که در مسائل اقتصادی ما ایجاد می‌کنند و تحریم‌های اقتصادی را قرار می‌دهند و به تعهدات خود در برجام عمل نکرده و آبروی نداشته خود را بیش از قبل از میان بردند تا روحیه اقتصادی کشور را از میان برند.

امام جمعه موقت اصفهان یادآور شد: دشمنان باید صدای تکبیر و شجاعت و رشادت مردم مسلمان ایران را بشنوند و بدانند که این تکبیرها در مقام عمل ریشه دشمنان را خواهد کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه