English

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای جبران بخشی از خسارات سیل در چهار استان/مسدود شدن تلگرام صوتی از بیرون دولت صورت گرفت

سخنگوی دولت گفت: با تصمیم هیات دولت مقرر شد برای جبران بخشی از خسارات مالی سیل در چهار استان کشور بالغ بر 100 میلیارد تومان تخصیص داده شود.

تخصیص 100 میلیارد تومان برای جبران بخشی از خسارات سیل در چهار استان/مسدود شدن تلگرام صوتی از بیرون دولت صورت گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: با توجه به رخداد غم انگیز و ناراحت کننده وقوع سیل در چهار استان کشور در جلسه هیات دولت ضمن استماع گزارش نماینده ویژه رئیس جمهوری که به این استان ها سفر کرده بود، تصمیم گرفته شد سازمان برنامه و بودجه بتواند از همه ظرفیت های قانونی سال گذشته که برای استفاده از اعتبارات حوادث غیرمترقبه وجود داشت و استفاده نشده برای امسال استفاده کند.
معاون رئیس جمهوری گفت: امیدواریم گزارش های نهایی که واصل می شود اعتبارات تکمیلی نیز برای چهار استان اختصاص داده شود.

سخنگوی دولت در خصوص از دسترس خارج شدن تلگرام صوتی گفت: این اقدام خارج از دولت انجام شد و مسوولیت آن بر عهده کسانی است که تشخیص دادند این طور باشد.

وی در مورد اجرای سیاست اشتغال زایی در روستاها خاطر نشان کرد: دولت قصد داشت از منابع توسعه ملی برداشت یک و نیم میلیارد دلار صورت بگیرد تا در روستاها اشتعال انجام شود. پس از طرح موضوع با رهبری قرار شد مجلس مجوز این کار را بدهد. مجلس یک فوریتی تصویب کرد اما از دستور کار خارج شد و امیدواریم این مصوبه به تایید خانه ملت نیز برسد تا حجم اشتعال در روستاها افزایش شود.

نوبخت در خصوص تکمیل طرح های نیمه تمام تا پایان دولت یازدهم گفت: تا پایان دولت کنونی از مجموعه طرح های عمرانی باقی مانده به اتمام می رسد. هرچند برخی در دولت قبلی شروع شد ک 2046 مورد بود و ناتمام بودند. دولت یازدهم یا میتوانست این طرح ها را تکمیل کند یا طرح جدید بدهد انصاف را در خاتمه طرح های کلنگ خورده بر اساس اولویت هر استان دیدیم.

وی در مورد منابع پرداخت افزایش مستمری بگیر کمیته امداد گفت: یکی راه افزایش قیمت حامل انرژی و یکی معطوف یارانه ها به مستمری بگیرهای کمیته امداد و بهزیستی است. که راه اول را دولت در نظر ندارد اجرایی کند.

وی افزود: افزایش حقوق بازنشستگان در جهت همسان سازی در بودجه سال 96 صورت گرفته است. در قانون بودجه سال جدید 3400 میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شد و همین ماه صندوق بازنشستگی این رقم را اعمال می شود.

نوبخت تصریح کرد: علی رغم انجام پروژه های بسیاری از جمله یک هزار کیلومتر راه آهن در کشور، هنوز پروژه های زیادی باقی مانده است و دلیل اینکه آقای روحانی تصمیم گرفت مجدد در انتخابات شرکت کند انجام بخشی دیگر از این پروژه ها است.

محمدباقر نوبخت در خصوص اقدامات دولت یازدهم برای توسعه شرکت های دانش بنیان در سه سال و نیم گذشته به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: دولت در این رابطه دو سری اقدام انجام داد که یکی از انها اافزایش تعداد شرکت های دانش بنیان از چند صد هزار به چند میلیون بود.

وی همچنین افزود: اقدام دیگر دولت این بود که منابعی در این راستا در اختیار صندوق توسعه و شکوفایی قرار داده شد از ابتدای شروع دولت یازدهم تاکنون به طور مرتب تامین می شود. این برنامه برای ان صورت گرفت تا بتوانیم اثارش را در برنامه های تولیدی شاهد باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه