English

توافق نمایندگان محیط زیست ایران و عراق برای راه‌اندازی مرکز مشترک مهار و کاهش آسیب‌های گردوغبار

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دیدار نمایندگان محیط زیست ایران و عراق گفت: در این دیدار مقرر شد مرکز مشترک مهار و کاهش آسیب های گرد و غبار تشکیل و راه اندازی شود.

توافق نمایندگان محیط زیست ایران و عراق برای راه‌اندازی مرکز مشترک مهار و کاهش آسیب‌های گردوغبار

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دیدار با مقامات محیط زیست عراق گفت: در این دیدار بر مطالبه ایران و تاکید دولت و سازمان حفاظت محیط زیست بر کنترل و مهار منابع گرد و غبار در کشور همسایه عراق تاکید شد.
مجابی افزود: در ادامه مذاکرات قبلی و تفاهم های که بین دو کشور صورت گرفته بود درخواست اجرایی شدن برنامه ها را کردیم و طرف عراقی بر تفاهمات قبلی با سازمان حفاظت محیط زیست ابراز علاقه و امیدواری کرد که بتواند در مسیر اجرایی شدن آن گام بردارد.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در این دیدار طرف عراقی اعلام کرد در یک برنامه بلند مدت نسبت به غرس فراگیر نهال در مناطق مختلف عراق به خصوص در حاشیه کانون های تولید گرد و غبار اقدام خواهد کرد.
وی ادامه داد: بر همین اساس وزارت محیط زیست عراق بر اساس مصوبه دولت خود از سازمان محیط زیست ایران درخواست فعالیت مشترک آموزشی و پژوهشی برای مهار گرد و غبار و کاهش آسیب های آن کرد که این موضوع مورد توافق طرفین قرار گرفت.
مجابی تصریح کرد: در این دیدار مقرر شد مرکز مشترک مهار و کاهش آسیب های گرد و غبار تشکیل و راه اندازی شود که با توجه به مصوبه دولت عراق نسبت به انجام این موضوع امید می رود تا قبل از برگزاری اجلاس بین المللی گرد و غبار که در تیرماه سالجاری با مشارکت سازمان ملل برگزار می شود؛ بتوانیم تفاهم لازم برای اجرایی شدن این مرکز که نقش مهمی در اجرای مشارکتی و ترویج گونه موضوع دارد عمل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه