English

/کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین/

رئیس مجلس سوریه: از صد کشور، تروریست به سوریه وارد شد

رئیس مجلس سوریه اظهار کرد: درشش سال گذشته و در جریان منازعات سوریه از صد کشور دنیا تروریست به این کشور وارد شدند.

رئیس مجلس سوریه: از صد کشور، تروریست به سوریه وارد شد

به گزارش خبرگزاری موج، هدیه عباس که در ششمین اجلاس بین‌المللی حمایت از  فلسطین سخن می گفت اظهار کرد: مسئله فلسطین با چالش‌ها و پیچیدگی‌های فراوانی روبرو است و حل مسئله فلسطین نیازمند وفاق و وحدت همه کشورهای منطقه است و البته برای حل مسئله فلسطین منازعات سوریه نیز باید پایان یابد.

وی افزود: متاسفانه اکثر کشورهای منطقه و تعدادی از کشورهای غربی از تروریسم در سوریه حمایت می‌کنند و ما امروز با وحشی‌ترین دشمن و تروریست‌ها مواجه‌ایم که حمایت اصلی آن‌ها از سوی کشورهای فرامنطقه‌ای انجام می‌شد و همانطور که گفته شد بسیاری از کشورهای منطقه نیز با آن‌ها همراهی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: مسئله سوریه نیازمند وفاق و اتحاد است و اتحاد ملت ما با ملت‌های آزاده دنیا می‌تواند تروریسم در سوریه را تضعیف کند. در غیر این صورت تداوم تروریسم در سوریه امنیت منطقه و دنیا را به خطر می‌اندازد و رفته رفته دامن همه کشورهای دنیا را می گیرد.

هدیه عباس با قدردانی از حمایت‌های ایران و روسیه در مسئله سوریه گفت:‌ ایران و روسیه در کنار مقاومت لبنان موفقیت‌های بزرگی را در سوریه رقم زدند و در مقابل نیز کشورهایی با پوشش سیاسی از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، اما ما در کنار مقاومت و ایستادگی و به همه راه حل‌های سیاسی پایبندیم و نظام سوریه به دنبال آشتی ملی است و هر کسی که سلاح خود را زمین بگذارد می‌تواند به آغوش ملت باز گردد.

وی افزود: دوستی  پارلمانی  ایران و سوریه نقش مهمی در مبارزه با تروریسم دارد و ما از رئیس مجلس ایران برای حمایت‌های خود قدردانی می‌کنیم و با قدرت مسیر خود را برای تحقق پیروزی نهایی ادامه می دهیم.

رئیس مجلس سوریه در پایان گفت:‌ مسئله فلسطین برای ما مسئله‌ای مهم و جدی است و ما از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کنیم و به دنبال آزادی سرزمین‌های جولان هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مواضع رئیس مجلس سوریه اظهار کرد: مبارزه متمرکز ادامه‌دار با تروریسم در سوریه از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به سابقه مبارزاتی سوریه علیه رژیم صهیونیستی این موضوع مهم و حیاتی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه