English

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت وگو با موج مطرح کرد

پتروشیمی منفعل است/وجود ابهام در واگذاری برخی صنایع

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه پتروشیمی می تواند اشتغالزایی و به تبع آن درآمدزایی داشته باشد، گفت: بسیاری از شرکت های پتروشیمی منفعل است

پتروشیمی منفعل است/وجود ابهام در واگذاری برخی صنایع

کمیسیون انرژی مجلس یکی از کمیسیون های مجلس شورای اسلامی که مباحث مربوط به انرژی از جمله پتروشیمی، نفت، گاز در آن رسیدگی می شود چند سالی است وارد مباحث انرژی هسته ای هم شده و این مورد را هم رصد و پیگیری می کند.

خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت وگویی با جلیل حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس  درباره طرح های توسعه ای و اولویت های این کمیسیون و همچنین افزایش یا عدم افزایش نرخ بنزین در سال جدید انجام داده است که در زیر می خوانید.

برخی شرکت های اساسی اساسنامه ندارند/ پتروشیمی منفعل است

حسنوند درباره طرح های توسعه ای و موارد اولویت دار کمیسیون انرژی به خبرنگار موج، گفت: امروز چندی از شرکت های اساسی از جمله شرکت پخش ملی گاز و پتروشیمی فاقد اساسنامه هستند. پتروشیمی ما می تواند یکی از شرکت هایی باشد که هزاران فرصت شغلی و میلیاردها دلار سرمایه گذاری در داخل کشور ایجاد کند.

وی ادامه داد:  به نوعی باید در بخش پتروشیمی صادرات و کاهش وابستگی داشته باشیم اما اینها شرکت های منفعل هستند که بخشی از آنها به اساسنامه و ماموریت هایی که به آنها محول می شود، برمی گردد.

قراردادهای در دست انعقاد در اولویت قرار دارد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس نکته بعدی اولویت را در بحث میادین مشترک عنوان کرد و گفت:  بعضی از موارد مدنظر در میادین مشترک وجود دارد که کمیسیون به طور جدی وزارت نفت و دولت را نسبت به این موضوع موظف کرده تا قراردادهای در دست انعقاد قرار دارد را در اولویت قرار دهند.

ساخت نیروگاه بوشهر در کمیسیون انرژی رصد می شود

حسنوند بحث دیگر اولویت دار در کمیسیون انرژی مجلس را انرژی اتمی عنوان کرد و گفت: انرژی اتمی در سنوات گذشته در کمیسیون های دیگری مورد بررسی قرار می گرفت اما امروز انرژی اتمی بعنوان یکی از اولویت ها در کمیسیون انرژی است.

وی ادامه داد: به همین منظور ساخت نیروگاه با کشور روسیه حتما بهتر و بیشتر از گذشته رصد و پیگیری می شود.

وجود ابهامات در واگذاری برخی از صنایع

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه معتقدیم در بحث واگذاری بعضی از صنایع،  به طور واقعی قیمت گذاری نشده است، اظهار کرد: کمیسیون به همین منظور برای آن ها کمیته هایی مشخص کرده و بازنگری در واگذاری برخی از موضوعات مانند خط اتیلن غرب، پتروشیمی ها و پتروشیمی خلیج فارس صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ابهامات جدی در واگذاری این صنایع وجود دارد که کمیسیون انرژی حتما باید به آن رسیدگی کند.

افزایش قیمت بنزین نداریم

حسنوند درباره اینکه آیا بحث افزایش قیمت بنزین مطرح است یا نه، تصریح کرد: اصلا بحث افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و اگر هر گونه افزایش قیمتی بوده کمیسیون با آن مخالفت کرده است.

وی علت رای به ابقای کارت کمیسیون انرژی را موارد متعددی برشمرد و گفت:  موارد مختلفی از مسیر کارت سوخت می تواند اطلاعات لازم به دست ما بدهد و در برنامه ریزی هایمان دخیل باشد و به نوعی جلوگیر ی از برخی مفاسد و تخلفات احتمالی داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه