English

معاون کل نهاد ریاست جمهوری:

پیوند دین باوری و مردم سالاری با سیاست دو عنصر مهم در انقلاب اسلامی است

معاون کل نهاد ریاست جمهوری پیوند دین‌باوری و مردم‌سالاری با سیاست را دو عنصر مهم در انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: مردم در انقلاب اسلامی به این باور رسیده‌اند که می‌توان با پیگیری همین مسیر امام خمینی(ره) ، کشور را با استقلال و تکیه بر توان داخلی بدون نیاز به کشورهای خارجی اداره کرد.

پیوند دین باوری و مردم سالاری با سیاست دو عنصر مهم در انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج، مرتضی بانک روز پنج شنبه در همایش تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان رباط کریم و در تبیین و تشریح این دو عنصر مهم در انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) باور عمیق داشت که می توان حرکت جامعه را در قالب حکومت دینی و حاکمیت مذهبی هدایت کرد و حکومت و حاکمیت مذهبی تاثیری جدی بر اداره کشور دارد.

وی با بیان این‌که «باور دینی ، فطری است و نمی‌توان بدون آن جامعه ای را اداره کرد»، اظهار داشت: در غیر اینصورت جامعه به تعارض می رسد و همه نظام های سیاسی از جمله کشورهای دموکراتیک به این نتیجه رسیده‌اند که اخلاق مذهبی در حاکمیت‌ها موثر است.

وی مردم سالاری و جمهوریت را دومین عنصر و باوری جدی در انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: اگر مردم موضوعی را مطالبه کنند، حکومت و حاکمیتی ایجاد می شود.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: امام راحل با تکیه بر همین دو عنصر موفق شد و حرکت انقلاب اسلامی با باور اعتقادی و مذهبی ، وحدت و انسجام مردم علیرغم دشمنی‌های خارجی تا پیروزی ادامه یافت.

وی  با بیان این‌که «هر کسی که می‌خواهد در مسیر انقلاب قرار گیرد باید این دو عنصر مبنایی را در نظر داشته باشد»، افزود: مقام معظم رهبری پس از ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب نیز بر همین دو مبنا حرکت کرد و دعوت مردم به حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات به معنای تکیه انقلاب به مردم است.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی هویت جدیدی به جامعه تزریق کرد و جنگ را نیز به دلیل همین هویت مستقل به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند.

بانک با اشاره به دستاوردها و حرکت‌های بزرگ علمی جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی، گفت: این نتیجه تکیه بر مردم است.

وی به تلاش‌های دیپلمات‌های کشورمان در به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای اشاره کرد و ادامه داد: تعارض و اختلاف بین دولتمردان آمریکا بر سر برجام و انقلاب اسلامی نشانگر هوش بالا در تامین منافع ملی است.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت های کشور، قراردادی با کشورهای غربی امضا کردیم که در ایالات متحده آمریکا تعارض ایجاد کرد.نگرانی رژیم صهیونیستی از برجام هم بدلیل این بود که برجام با منافع این رژیم در تضاد بود.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توان، امکانات ، شرایط داخلی، وحدت درونی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری حرکت می کند.

بانک با اشاره به پیشرفت های صنعتی، کشاورزی، عمرانی و شهری رباط کریم تاکید کرد: اعتبارات سفر استانی رییس جمهوری به این بخش از استان تهران تخصیص داده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه